Slut på uppätna kontantkort

Nu kan du nå dina vänner var de än är utan att ditt kontantkort slukas av dyra SMS-kostnader. En ny svensk mobilchatt finns ute på marknaden, som sänker kostnaden avsevärt för att skicka meddelanden mellan mobiltelefoner.

Mobilchatten Gibble iM är kompatibel med MSN och fungerar på samma sätt som att chatta på datorn. Kostnaderna för att skicka meddelanden via mobilen sänks dock betydligt. - Det är upp till 50 gånger billigare* att använda Gibble iM jämfört med SMS, vilket är intressant för alla som kommunicerar mycket från sin mobil. Speciellt för ungdomar med kontantkort som slukas av dyra SMS-kostnader, säger Göran Lember, Vd GibbleWorld. Med mobilchatten ges användaren möjligheter att hålla sig uppdaterad och kommunicera mer med sina vänner. Gibble iM är fulladdad med roliga och användarvänliga funktioner som exempelvis en personlig dagbok och finns nu att ladda ner gratis.
Hela 70 000 nedladdningar av chatten har redan gjorts.

Gibble iM finns att ladda ner gratis på följande sajter:

www.getjar.com
www.mosh.nokia.com
www.softpedia.com
www.gibbleworld.com

* Gäller beräknat på en snittkostnad på SMS på 0,50 kr och vid taxa 15 kr/Mb för datakommunikation via mobiloperatören. Storlek på meddelande ca: 150 tecken. Snittkostnad för ett sådant meddelande via Gibble iM är ca: 0,01 kr.

Presskontakt:
Göran Lember, VD GibbleWorld
goran@gibbleworld.com

Mer information och bilder finns på www.gibbleworld.com

Gibble iM är utvecklad av Göteborgsföretaget GibbleWorld AB som etablerades 2007. GibbleWorld startades med en tanke om att utveckla nya och förbättra existerande mobila tjänster och att ge användaren fler möjligheter att kommunicera. Smarta, användarvänliga och roliga tjänster - helt enkelt.

• Livsstil

• chat