Björn Wulff ny VD för Briab

Briab har de senaste 5 åren närmare femdubblat medarbetarantal och omsättning och varit Gasellföretag fyra år i rad. Verksamheten har utvecklats från 1 tjänsteområde till 8, från 2 kontor till 9 och under hösten har Briab lanserat sin första mjukvarusatsning, Briab Bimfire Suite. Samtidigt har ett VD byte genomförts då Fredrik Hiort, VD sedan 2008, lämnat över till Björn Wulff, tidigare vVD och Försäljnings- och Marknadschef.

Björn Wulff, som tillträdde VD tjänsten i början av november, berättar -Det känns roligt och stimulerande att ta över. Fredrik och jag har arbetat väldigt nära sedan jag började på Briab för nästan 6 år sedan, så jag kan verksamheten väl och har varit med om att ta oss dit där vi är idag. Ett läge där vi har mycket spännande och nyskapande på gång.

I samband med att Fredrik Hiort lämnat VD uppdraget har han att övergått till en roll som senior partner med fokus på att utveckla företagets kunder.Marknadens Intresse för Briabs erbjudande och syn på framtidens brand- och riskhantering är påtagligt. Bolaget är idag aktiva i en mängd innovativa och framtidsinriktade samarbeten med både befintliga och nya kunder.

- Vår tydliga drivkraft är att leda vår bransch framåt och då även samhällsbyggandet i stort. Vårt löfte att hålla våra kunder på rätt sida risk visar vägen och det har ju gått rätt bra de senaste åren, avslutar Björn Wulff.

bjorn.wulff@briab.se

Anna Norberg
Head of People and Culture
anna.norberg@briab.se

• Byggnadsindustrin

• #tillsammansframåt #therightsideofrisk

Bolaget grundades 2002 och erbjuder expertkompetens och lösningar inom brand och risk. Med ursprung inom brandskydd har bolaget vuxit med innovativ och heltäckande riskhantering, projektledning, VVS-projektering, besiktning och utförandkontroll och inte minst aktiv och ledande forskning och utveckling. Briab har kontor på 8 orter runt om i Sverige och har ca 140 medarbetare.