Projsec ansluter Briab

Press release 210630
För omedelbar publicering

Projsec ansluter Briab

Den 28 juni välkomnade Briab sina nya medarbetare på Projsec, experter inom fysisk säkerhet med verksamhet runt om i Sverige. Briab har sedan starten 2002 vuxit organiskt från 8 medarbetare till idag 140 och är ledande inom brandskydd och riskhantering under löftet The right side of risk. Förvärvet är Briabs första efter att investeringsfonden Alder blev ny ägare hösten 2020.

”Vår drivkraft att hjälpa våra kunder till rätt sida risk/The Right side of Risk blir nu än mer heltäckande och värdeskapande. Brandskydd, riskhantering och fysisk säkerhet är grundläggande för trygga och hållbara miljöer och skapas från första pennstreck i design och projektering. Där arbetar både Projsec och vi på precis samma sätt och både våra synergier och utvecklingsmöjligheter är nästan för många att lista”, säger Briabs VD Björn Wulff.

Projsec och Briab har verksamhet runt om i Sverige och kommer initialt att finnas med huvudkontor i Stockholm och på ett 10 tal orter, från Gävle i norr till Malmö i söder.

Att komplettera Briab känns som ett helt naturligt steg för oss alla på Projsec. Viktigast är dock att det upplevs rätt och värdefullt för våra kunder och det är jag helt övertygad om att det gör. Att kunna erbjuda ansvaret för helheten runt brand, risk och fysisk säkerhet är stort och något våra kollegor på kundsidan efterfrågar, sammanfattar Henrik Good, VD och grundare av Projsec

Bolagen har påbörjat integrationen och samordningen av verksamheterna, ett arbete som kommer krönas av inflyttning i nytt toppmodernt huvudkontor på Söder kring årsskiftet 21/22.

Vi jobbar med samma kundbehov - trygghet, vi jobbar på samma marknad – samhällsbyggande, vi jobbar i samma skede i projekten – design och projektering. Och slutligen står vi inför samma enorma tillväxtmöjligheter – digitalisering och hållbar förvaltning. Vi är en perfect match och det ska bli otroligt spännande att växa tillsammans framåt, avslutar Björn Wulff

Om Projsec
Projsec är en säkerhetskonsult inom fysisk säkerhet väl insatt i de lagar, regler, standarder, normer och föreskrifter som krävs av myndigheter och försäkringsbolag samt övriga kravställare. Projsec arbetar oberoende av leverantörer och med en aktiv omvärldsbevakning. Bolaget har 25 medarbetare och finns representerade i Stockholm, Örebro, Karlshamn och Malmö. Läs mer på projsec.se

Om Briab