Bridgestone Centraleuropa omstrukturerar  organisationen i Finland och Norge

Bridgestone Centraleuropa omstrukturerar organisationen i Finland och Norge

Martin Dahl och Lars Bergmark får utökat ansvar

Bridgestone Centraleuropa omformar sin landsorganisation i Finland och Norge. Martin Dahl, Country Manager Bridgestone Denmark, tar ytterligare ansvar i företaget. Som nyutnämnd Country Manager Bridgestone Finland kommer han att ansvara för Bridgestones verksamhet på den finska marknaden utöver den danska marknaden. Martin Dahl har varit hos Bridgestone i mer än tio år i olika ledarpositioner.

Ansvarsområdet för Lars Bergmark, Head of Car Dealer Channel Sweden, kommer också att utökas. Utöver sina arbetsuppgifter i Sverige kommer han också att ta ansvaret som Country Manager Norge. Lars Bergmark har många års erfarenhet inom däck- och bilindustrin och är en erfaren ledare på den skandinaviska däckmarknaden.

I sina utökade roller kommer Martin Dahl och Lars Bergmark att rapportera till Christian Mühlhäuser, VD Bridgestone Centraleuropa.

Jonas Fodstad, tidigare Country Manager för Finland och Norge, kommer att lämna företaget för att ägna sig åt andra möjligheter. "Vi vill tacka Jonas för hans engagemang och önskar honom allt gott för framtiden", säger Christian Mühlhäuser. "Med vår nya riktning tar vi ett nästa steg med vårt team. Martin och Lars är experter på den skandinaviska däckmarknaden och är tillsammans med sina respektive team nyckeln till att framgångsrikt genomföra vår strategi i regionen."

För eventuella frågor kontakta Lars Bergmark 070-8747420

Om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika

Bridgestone Europa NV/SA, med högkvarter i Belgien, är ett helägt dotterbolag till det Tokyo-baserade Bridgestone Corporation, världens största däck- och gummiföretag, finns i mer än 60 länder över hela Europa, Mellanöstern och Afrika och har över 18 200 anställda. I regionen finns 12 däck- och däckrelaterade industrier, ett stort centra för forskning och utveckling och en testbana. Bridgestones premiumdäck som tillverkas i Europa, Mellanöstern och Afrika säljs globalt.

För mer information om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika, besökwww.bridgestone.euoch www.bridgestonenewsroom.eu. Följ oss på Facebook, Instagram,YouTube, Twitteroch LinkedIn.

Världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter

Bridgestone Corporation, med huvudkontor i Tokyo, är världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter. Däck står för 80 procent av Bridgestone-gruppens försäljning i världen. Företaget tillverkar också industrigummi och kemiska produkter, sportartiklar och diverse andra produkter. Bridgestone säljer däck och övriga produkter i mer än 150 länder.

Bridgestone Europe NV/SA – med huvudkontor i Bryssel, Belgien – är en nyckeldivision till Bridgestone Corporation. Företaget utvecklar och tillverkar toppkvalitetsdäck som distribueras via 17 underordnade försäljningsbolag och andra kanaler på den Europeiska och Östeuropeiska marknaden. Produkterna exporteras också utanför Europa, bland annat till Japan.

Bridgestone Sweden AB, med huvudkontor i Sundsvall, marknadsför och levererar däck till den svenska marknaden.

Bridgestone Sweden AB
Ulls Väg 29A