Copyright Audi AG

Bridgestone Turanza T005 är däckvalet för nya Audi A7

Audi har valt Turanza T005 till den nya Audi A7 Sportback. Det AO-märkta (Audi Original) däcket kombinerar ett enastående våtgrepp med suverän slitstyrka och utmärkt bränsleekonomi.

Ägare till den nya fyradörrarscoupén, Audi A7 Sportback, får tillgång hela utbudet av Turanza T005, från 17 till 21 tum.

Däcken från Bridgestone bidrar till den sportiga körupplevelsen och ger föraren full kontroll, med utmärkt styrförmåga och enastående gensvar samtidigt som de behåller ett exceptionellt grepp i alla väder.

Turanza T005 har ett högt silicainnehåll, med Bridgestones egen NanoPro-Tech™-polymer, och en verkningsfull design av slitbanan vilket ger ett utmärkt våtgrepp samtidigt som det maximerar livslängd och bränsleeffektivitet.

Dessutom har Bridgestone inlemmat sin B-Silent®-teknik på 19 till 21-tumsdäcken för att minimera bullret i kupén från alla typer av vägar och ge föraren märkbart ökad komfort.

Genom att applicera ett polyuretanskum på däckets inneryta, reduceras hålrumsresonansen som orsakas av luftens vibrationer i däcket. Detta minskar kupéljudet märkbart, utan att kompromissa med körupplevelsen och dynamiken i däcket.

Christophe de Valroger, VP Original Equipment Bridgestone EMEA, kommenterar samarbetet:

– Med Turanza T005 fortsätter Bridgestone visa en innovativ inställning till däckteknologi och körsäkerhet. Med Turanza T005 kan föraren fortsätta köra med full kontroll oavsett förutsättningarna. Som en trogen partner till Audi, är vi särskilt stolta över att se Turanza T005 som däckval för den nya A7.

Bridgestone, världens största däck- och gummitillverkare, är en prioriterad partner till biltillverkaren Audi. Bara under det senaste året har Bridgestone utrustat cirka 300 000 Audi-bilar och elva olika modeller, däribland A3, A8, Q2 och Q7. Den specifika AO-märkningen (Audi Original) på däcken garanterar en prefekt matchning med den nya bilen och säkerställer att de har utvecklats i samarbete mellan Bridgestones och Audis tekniker.

Mer information:

Fredrik Adlerstam, Sales Manager Consumer Products, Bridgestone Sweden

Tel: +46 72 560 67 97, e-mail: fredrik.adlerstam@bridgestone.eu

Taggar

Som världens största tillverkare av däck och produkter av gummi leder Bridgestone vägen inom kvalitet och tekniska produktinnovationer och tjänster. Bolaget grundades 1931 i den lilla staden Kurume, Japan på ön Kyushu av Shojiro Ishibashi. Idag är Bridgestone ett världsomspännande företag med 140.000 medarbetare 178 tillverkningsanläggningar i 25 länder och med en närvaro på 150 marknader. Var femte fordon i världen kör idag med Bridgestonedäck. Bridgestones ambition är att erbjuda produkter och tjänster med överlägsen kvalitet som möter kundernas behov av kvalitet och säkerhet.

För mer information om Bridgestone i Sverige, bridgestone.se Du kan också hitta oss på Facebook.

Världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter

Bridgestone Corporation, med huvudkontor i Tokyo, är världens största tillverkare av däck och andra gummiprodukter. Däck står för 80 procent av Bridgestone-gruppens försäljning i världen. Företaget tillverkar också industrigummi och kemiska produkter, sportartiklar och diverse andra produkter. Bridgestone säljer däck och övriga produkter i mer än 150 länder.

Bridgestone Europe NV/SA – med huvudkontor i Bryssel, Belgien – är en nyckeldivision till Bridgestone Corporation. Företaget utvecklar och tillverkar toppkvalitetsdäck som distribueras via 17 underordnade försäljningsbolag och andra kanaler på den Europeiska och Östeuropeiska marknaden. Produkterna exporteras också utanför Europa, bland annat till Japan.

Bridgestone Sweden AB, med huvudkontor i Sundsvall, marknadsför och levererar däck till den svenska marknaden.

Bridgestone Sweden AB
Ulls Väg 29A