Bridgestones utbud av on-/offroad-däck omfattar nu även Bandag-regummerade däck

Bridgestone meddelar att man lanserar Bandag-regummerade däck som exakt motsvarar Bridgestones utbud av on-/offroad-däck i premiumklass, vilket innebär att företag vars fordonsparker utsätts för ett intensivt slitage av däcken kan göra enastående besparingar. De tre nya Bandag-mönstren för on-/offroad-däck är avsedda för drivaxlar, släpvagnar och valfri placering.

I och med sammanslagningen av Bandag och Bridgestone förenas ett halvt sekels regummeringsexpertis med en ledande däcktillverkares högteknologiska produktutvecklingskunnande. Denna spännande nya satsning gör det möjligt för Bridgestone att framställa Bandag-regummerade däck vars kvalitet, prestanda och utseende matchar motsvarande fabriksnya Bridgestone-däck.

Robusta, tåliga och som nya

Vad som förenar Bandags nya drivdäck  L355 (E), släpvagnsdäck M748 (E) och däck för alla positioner M840 (E) är deras enastående hållbarhet och slitagestyrka. Bandags produkter drar nu nytta av Bridgestones breda erfarenhet av offroad-däck, och man har utvecklat en ny revolutionerande gummikvalitet som har utformats för att stå emot även de mest krävande underlag.

Slitbanegummit och de förstärkta skuldrorna skyddar dessutom däckstommen mot vassa föremål, medan det extra djupa däckmönstret förlänger däckets livslängd även under de svåraste körförhållanden.

De tre nya Bandag-mönstren präglas av den typiska ”konturformade slitbanan”  i Bandags ECL-plattform. Det innebär att ett Bandag-regummerat däck av typen L355 (E), M748 (E) eller M840 (E) är praktiskt taget omöjligt att särskilja från ett nytt Bridgestone-däck av motsvarande typ. Men dessa nya Bandag-däckmönster handlar inte bara om utseende, eftersom kvaliteten, prestandan, tillförlitligheten och livslängden är näst intill som hos fabriksnya däck.

Tillförlitlighet och budget

On-/offroad-segmentet förlitar sig i hög grad på regummering för att kunna optimera däckbudgetar och hållbarhet. Många ägare till vagnsparker som används i slitageintensiva on-/offroadverksamheter, sätter stort värde på att kunna kombinera nya Bridgestone-däck och pålitliga regummerade däck. Därför kommer helt säkert de tre nya däcken i Bridgestone-design som Bandag nu lanserar att tilltala de fordonsparksägare som vill upprätthålla optimal tillförlitlighet över flera "däckliv" samtidigt som de sänker sin däckbudget ytterligare.

• Lastbilar, transportfordon