Toppbetyg för Bridgestones nya touringdäck Turanza T001

Toppbetyg för Bridgestones nya touringdäck Turanza T001

Bridgestones nya premium touringdäck, Turanza T001, har tilldelats betyget "rekommenderas" av den tyska ansedda motortidningen ADAC.

Nya Turanza T001... "rekommenderas"... "Är ett mycket välbalanserat däck, bra i vått" anser ADAC i utvärderingen av testet sommardäck för 2012. Testet omfattade ledande fabrikat och publicerades i tidningen ADAC Motorwelt den 29 februari 2012.

I det första tidningenstestet av Bridgestones nya flaggskepp inom touringdäck, uppmärksammar ADAC Turanza T001 (dimension 205/55 R16V) för sin goda all-round prestanda, egenskaperna på torrt och vått samt bränsleförbrukning och livslängd. ”Rekommenderas" är ADAC´s högsta betyg i sitt reviderade test för 2011 och ersätter det tidigare "rekommenderas starkt" betyget.

Österrikiska Automobile Club ÖAMTC och schweiziska Automobile Club TCS betygsätter också Turanza T001 som "rekommenderas starkt".

Tysklands biltidning Auto Zeitung hade också T001 i sitt sommardäcktest som publicerades den 7 mars. I jämförande tester av 8 ledande däckfabrikat (dimension 185/60 R15H), tilldelar Auto Zeitung också Turanza T001 sitt toppbetyg "Rekommenderas starkt". "En mycket bra start för Turanza T001, övertygande med bra egenskaper på vått och mycket god prestanda på torrt."

"Nya Turanza T001 har i två ledande däcktester redan fått två toppbetyg!", säger Tomio Fukuzumi, Director Consumer Products, Bridgestone Europe. "Turanza T001 är vårt viktigaste touringdäck  för originalmontering och ersättningsmarknaden under de kommande åren".

Bridgestone kommer officiellt att lansera Turanza T001 i Europa vid den 82:a internationella motorsalongen i Geneve den 6 mars. Med sin avancerade mönsterdesign och materialteknologi, är däcket utvecklat för att bemöta dagens nya krav på säkerhet och effektivitet samtidigt som den erbjuder komfort av ett touringdäck av högsta klass. Med Bridgestones patenterade NanoPro-Tech™ gummiblandning, innehar Turanza T001 den perfekta balansen mellan lågt rullmotstånd och toppegenskaper på vått väglag.

Om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika

Bridgestone Europa NV/SA, med högkvarter i Belgien, är ett helägt dotterbolag till det Tokyo-baserade Bridgestone Corporation, världens största däck- och gummiföretag, finns i mer än 60 länder över hela Europa, Mellanöstern och Afrika och har över 18 200 anställda. I regionen finns 12 däck- och däckrelaterade industrier, ett stort centra för forskning och utveckling och en testbana. Bridgestones premiumdäck som tillverkas i Europa, Mellanöstern och Afrika säljs globalt.

För mer information om Bridgestone i Europa, Mellanöstern och Afrika, besökwww.bridgestone.euoch www.bridgestonenewsroom.eu. Följ oss på Facebook, Instagram,YouTube, Twitteroch LinkedIn.