Jessica Sandberg ny vd på Briggen Tre Kronor AB

Anders Mannesten har efter åtta år i briggens tjänst beslutat att sluta som vd. Anders arbetade först i fem år med marknadsföring och utveckling av Initiativet Hållbara Hav men tog över vdposten för tre år sedan. Under Anders tid som vd har Briggen Tre Kronor genomgått en rad förändringar och omstruktureringar. Med sin coachande ledarstil har han också gjort organisationen starkare och vi är nu om möjligt ett än mer sammansvetsat team som ska fortsätta att driva Briggen Tre Kronor vidare.

Vi diskuterar dock ett fortsatt engagemang för Anders i en annan roll och vi är säkra på att vi även fortsättningsvis kommer att kunna dra nytta av Anders där Briggen får fortsatt tillgång till hans stora kunnande och erfarenhet.
Vill du komma i kontakt med Anders så är hans kontaktuppgifter oförändrade året ut.

Ny vd från 1 november är Jessica Sandberg som har en gedigen bakgrund inom förändringsledning, försäljningsledning samt hur man utvecklar affärsmodeller med kunden och marknaden i fokus.

“Jag älskar utmaningen att ta resultat och varumärkeskännedom till nya nivåer och har alltid haft ett engagemang i starkt konkurrensutsatta branscher. Utmaningen att göra skillnad och våga differentiera sig som bolag driver mig starkt!” säger Jessica.

Jessica har varit verksam inom stora globala företag och även varit delaktig i att starta nya företag. Ett av de senaste uppdragen var att bygga upp delar av LinkedIn i Norden med fokus på hur man skapar och driver affärer via plattformen.

Närmast kommer Jessica från ett uppdrag som Commercial Director för Nespresso Professional där fokus har varit på att skapa tillväxt genom förändringsledning, sälj- och målstyrning, paketera om affärsmodell samt bygga team och företagskultur.

Vi hälsar Jessica välkommen och ser fram emot en fortsatt spännande resa.

Om Briggen Tre Kronor och Hållbara Hav
Tillsammans med forskare, miljöorganisationer, politiker och näringsliv verkar Briggen Tre Kronor och Hållbara Hav för en hållbar utveckling för Östersjön. Vi samlar intressenter från forskarvärlden, näringslivet, det offentliga och miljöorganisationer som verkar för Östersjöns bästa och för en hållbar utveckling i Östersjöregionen.

Vi belyser Östersjöns miljö och möjligheter, visar på de insatser som initierats och som pågår, samt de positiva resultat som åstadkommits vilket leder till konkreta insatser för Östersjöns framtid.

I ett konsumentperspektiv är ambitionen att förmedla kunskap och hållbara alternativ. Som verktyg används en digital och en mobil miljöutställning, fartyget Tre Kronor af Stockholm och konferenslokalen Kolskjulet på Kastellholmen.

Briggen Tre Kronor och Hållbara Hav hittar du i Almedalen, i olika hamnar längs våra kuster och övriga Östersjön samt på vårt årliga seminarium i slutet av sommaren på Kastellholmen. 2016 bildades Stiftelsen Hållbara Hav vars mål är att finansiera projekt för Östersjön både med Briggen Tre Kronor och andra aktörer samt för att internationalisera arbetet.