Gå direkt till innehåll
Affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central växlar upp omnikanalen hos Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet

Verdanes bolag siktar rätt med Microsoft Dynamics 365 Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Dynamics NAV) från BrightCom blir affärssystemet som syr ihop omnikanalen med riskkapitalbolaget Verdanes nya satsning inom jakt och skogs- trädgårdsmaskiner. Hylte Jakt & Lantman och MaskinKlippet kommer rulla ut Dynamics 365 Business Central i samband med integreringen av de två bolagen. Ambitionen är att ta fasta på den liknande affärslogiken mellan företagen där inköp, lager och försäljning mot kund strömlinjeformas för att öka synergieffekterna. MaskinKlippet har sedan tidigare Storm Commerce som e-handelsplattform vilket även kommer rullas ut på Hylte Jakt & Lantman. Även ett nytt integrerat kassasystem planeras att rullas ut då båda företagen har fysiska butiker där även service- och garantiåtagandena utförs.

“Vi vill skapa en ledare inom två nischer som vi tycker är intressanta och som överlappar mellan kundgrupperna”, säger Daniel Ahlstrand, investeringsansvarig på Verdane Capital till Breakit och tillägger att de båda bolagen ska fortsätta bedriva verksamhet i respektive nisch.

Ett roligt inslag är att båda företagen är stora återförsäljare av trädgårdsmaskiner från Husqvarna vilka kräver kvalitetskontroller av sina återförsäljare. Detta innebär att utleveransflödet i Dynamics 365 Business Central klonas så att Husqvarnas maskiner har ett eget flöde som innefattar provstart etc. av fackmän innan utleverans sker via integreringen med Unifaun i affärssystemet.

Artikeln fortsätter här

Kategorier

BrightCom digitaliserar små och medelstora företag genom att ge alla möjligheten att basera sin verksamhet på ett komplett affärssystem. Vår paketering av Microsoft Dynamics NAV tillsammans med vår implementering av affärssystemet gör så att alla företag och organisationer kan införa det och bli mer effektiva.

Mats Gustafsson

Presskontakt VD +46706996561

Affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central till bästa pris för alla företagare. Årets Dynamics Business Central Partner i Sverige.

Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) är ett integrerat affärssystem från Microsoft utvecklat för mindre och medelstora företag. BrightCom erbjudande är att ni hyr Microsoft Dynamics 365 Business Central som tjänst vilket innebär att BrightCom står för licenser samt sköter driften av er applikation. Ni slipper all administration av service, support och säkerhetskopiering. Tjänsten levereras till en fast kostnad baserad på antalet och typen av användare och inkluderar alla kringtjänster såsom hårdvara, hosting, drift och support. BrightCom kallar sin tjänst Microsoft Dynamics Business Central Online och är molnbaserad (cloud). och bygger alltid på den senaste versionen av systemet.

Även företag med en eller ett fåtal användare kan genom BrightComs erbjudande nu använda Microsoft Dynamics NAV till en rimlig kostnad. Vi ser det som att vi demokratiserar marknaden för affärssystem.

BrightCom
NORDENSKIÖLDSGATAN, 24