Bring förlänger sitt samarbete med svensk landslagshandboll

Mitt i VM-uppladdningen förlänger Bring sitt samarbetsavtal med de svenska dam- och herrlandslagen i handboll i ytterligare tre och ett halvt år.

Bring har sedan 2010 varit sponsor för de svenska handbollslandslagen och väljer nu att förlänga sitt avtal fram till sommaren 2018.

- Samarbetet stärker svensk handbolls långsiktiga landslagssatsning och det känns oerhört peppande att vi har hela Brings support i ryggen, säger Svenska Handbollslandslagets VD Stefan Lövgren direkt ifrån VM i Qatar.

Att handbollen är en lagsport som tilltalar den nordiska post- och logistikkoncernen är tydligt, då Posten Norge och Bring-koncernen samarbetar med handbollen även i Norge och Danmark. De över 20 000 medarbetarna följer handbollen kontinuerligt och är ofta närvarande på matcherna i hela Norden.

- Vi är stolta över att vara med i den svenska handbollsfamiljen och tillsammans kämpa mot toppen. Bring är en offensiv post- och logistikaktör som växer i Sverige, inte minst inom e-handel, säger Thomas Tscherning, chef Bring Logistik Norden.

Efter damernas kämparinsats i december, där de tog hem EM-bronset, är det nu dags för herrarna i VM i Qatar som startar den 15 januari och pågår fram till 1 februari. Läs mer på http://www.svenskhandboll.se/Landslag/

För mer information, kontakta:
Stefan Lövgren, VD Svenska Handbollslandslaget AB, +46708118593, stefan.lovgren@handboll.rf.se
Hélène Belin, Informationschef Bring Norden, 08-648 60 60, helene.belin@bring.com

Bild: Svenska Handbollförbundet

• Transport

• sponsring
  • handboll
  • vm

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i Norden. Vi hjälper dig att effektivt transportera, lagerhålla och leverera. Med ett helhetserbjudande inom paket, gods, termo, lager, bud och post kan Bring bistå din verksamhet med små och stora uppdrag i Sverige och därifrån till eller från övriga världen. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för er – till er eller direkt till era kunder. bring.com

Hélène Belin

Presskontakt Informationschef Bring Norden Sverige, Danmark, Finland +46 733 67 18 97