INFORMATION TILL MEDIA

Pressmeddelande -

RAVENSBURGER TILLKÄNNAGER ATT DISNEY LORCANA TRADING CARD GAME KOMMER TILL 10 NYA LÄNDER 2024

Det tredje setet är planerat att släppas på italienska och ytterligare nytryck har tillkännagivits

SEATTLE, 11 oktober 2023 - Ravensburger, den hyllade utgivaren av prisbelönta brädspel och högkvalitativa leksaker och pussel, tillkännagav idag att Disney Lorcana Trading Card Game (TCG) kommer att finnas tillgängligt i 10 nya länder under 2024. Illumineers i Spanien, Portugal, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tjeckien, Slovakien, Polen och Mexiko kommer att kunna vara med från och med lanseringen av den tredje uppsättningen i början av 2024. Dessa länder fördubblar effektivt den globala tillgängligheten av Disney Lorcana TCG, som ursprungligen lanserades i USA, Kanada, Storbritannien, Irland, Frankrike, Italien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Belgien, Nederländerna och Luxemburg tidigare i år.

"Intresset och spänningen för Disney Lorcana Trading Card Game går över gränserna, med fans runt om i världen som förväntar sig dess ankomst", säger Filip Francke, Global Head of Games för Ravensburger. "Vi ger inte bara Disney Lorcana TCG till spelare i nya länder och på nya språk, utan vi planerar också att trycka om de två första uppsättningarna av spelet så att både nuvarande och nya marknader får tillgång till dem."

Parallellt med expansionen till nya länder kommer Disney Lorcana TCG att finnas tillgängligt på italienska från och med det tredje setet. Italienska blir det fjärde språket för spelet, som även finns tillgängligt på engelska, franska och tyska. För att möta den ökade efterfrågan efter spelets första lansering tillkännagav Ravensburger i september planer på att återtrycka det första setet av Disney Lorcana TCG, The First Chapter. Nytrycket kommer även att innehålla det andra setet av spelet, Rise of the Floodborn, och förväntas vara tillgängligt till julhandeln 2023 i Nordamerika och i januari 2024 i Europa.

Om Disney Lorcana Trading Card Game (TCG)
Disney Lorcana TCG släpptes första gången i augusti 2023 och är ett populärt samlarkortsspel (TCG) som utspelar sig i det underbara riket Lorcana. Spelarna tar på sig rollen som Illumineers och använder magiskt bläck för att kalla på ett team av Disney-figurer som kallas glimmers, som dyker upp på både bekanta och fantastiska sätt. Spelet har utformats för att vara lätt att lära sig för TCG-nybörjare samtidigt som det erbjuder strategiskt djup för erfarna spelare. Med hundratals originalkonstverk från Disney som samlare kommer att älska är spelet välkomnande för både nybörjare, erfarna TCG-spelare och Disney-fans.

Pressmaterial för Disney Lorcana TCG finns här.

Kontakt:

Melanie Fodré, BRIO AB Nordic

Lorcana.Nordic@brio.net

Kategorier

Ravensburger är en internationell företagsgrupp med en lång tradition och gedigna värderingar, grundat 1883 i Tyskland. Missionen är ”Lekfull utveckling”. Företaget står för skoj, utbildning och gemenskap. Ravensburger är ett av de ledande varumärkena för pussel, spel och aktivitetsprodukter i Europa och i den tysktalande regionen även känt för barn- och ungdomsböcker. Leksaker med den blå tringeln säljs över hela världen och de internationella varumärkena BRIO, Alga och ThinkFun bidrar till gruppens produktportfölj.

Melanie Fodré

Nordics Category & Marketing Manager BRIO AB Nordic
Ingrid Jörnvi

Presskontakt Trade Marketing Manager | PR | BRIO Nordic Sales PR | BRIO Nordic Sales 0736449016

Välkommen till Ravensburger, BRIO, Alga, ThinkFun!

Ravensburger, BRIO, Alga, ThinkFun