Joacim Nordh, Lennart Bäckman, Markus Brink, Christer Reinikainen och Dan Allbäck i samband med överlämnandet.

Erlandsson Bygg och Grunden BoIS stöttar Chiparamba

ÖIS arbete med den zambiska fotbollsklubben Chiparamba Great Eagles har pågått i många år, och nu trappas arbetet upp ännu en gång. Bland annat med hjälp av den förre ÖIS-spelaren Boyd Mwila som själv spelat i klubben. Som ett led i satsningen hölls en insamling i samband med matchen på Gamla Ullevi, där matchbesökare kunde lämna av fotbollsutrustning som i sin tur skickas till Afrika.

Erlandsson Bygg uppmärksammade detta och var uppe på ÖIS-gården tillsammans med Christer Reinikainen från Grunden BoIS för att lämna av utrustning de samlat in till Chiparamba Great Eagles. Vi skänkte 60 stycken nya fina fotbollar tillsammans och Grunden skänkte även gamla BoIS-matchställ. Vi ser fram emot när det vi skänkt kommer till nytta och glädje.

För den som vill bidra finns möjligheten att lämna av utrustning uppe vid ÖIS-gården under veckan. Det går också bra att swisha valfri summa till 123 198 1307, märk betalningen med Chipa så går den oavkortat till arbetet med att erbjuda flickor och pojkar i Zambia utbildning och möjligheten att spela fotboll.