Erlandsson Bygg fortsätter sitt arbete med mångfald

Erlandsson Bygg fortsätter sitt arbete med mångfald

Erlandsson Bygg inleder ett partnerskap med Göteborg HC. Vi vill samarbeta med GHC för att utveckla en jämställd ishockey där fler ska få möjlighet att prova på ishockey och parahockey. Tillsammans ska vi göra sporten tillgänglig för fler i en klubb där både elit och bredd kan utvecklas. Erlandsson Bygg AB har i generationer visat att kunskap, hög kvalitet och effektivitet bygger förtroende. Nu ska vi tillsammans bygga vidare på idén att idrott ska vara tillgängligt för alla.

Göteborg HC är stolta över att vara en ”Erlandssonare” där vi förenas i tanken om att ha korta beslutsvägarna med fokus på kvalitet och utveckling. Vi förenas i tanken att våra verksamheter är öppna för alla och att vi bryr oss om och möter behoven hos de vi möter. Vi välkomnar alla oavsett ålder, bakgrund och erfarenheter med respekt och hänsyn. Vi förenas om idé att göra det lilla extra och vi tar det vi gör på allvar.

GHC delar vår värdegrund om att ta ansvar för det vi gör och för andra och att det vi gör påverkar människor och vår omgivning. När vi arbetar sker det med passion, lust och viljan att alltid bli bättre. Vi har ett tillåtande klimat med gemenskap och glädje. Vi är modiga och vågar vara nytänkande genom att se möjligheter istället för hinder. Erlandsson Bygg AB vill stödja GHCs arbete med att stärka självkänsla och mod hos GHCs spelare så att de vågar vara sig själv och stå upp för sina tankar och idéer. Tillsammans ska vi arbeta för mänskliga rättigheter och alla människors lika värde. Göteborg HC välkomnar alla oavsett kön även om fokus är att stärka damhockeyns utveckling och förutsättningar. Genom samarbetet skapar Erlandsson Bygg bättre förutsättningar att få nysvenska kvinnor att vilja jobba som byggnadsarbetare. Samarbetet kan på sikt få fler unga att vilja bli hantverkare.

– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Vi vill bidra till att skapa möjligheter för tjejer och killar att få ett hälsosamt liv med drömmar om en bra framtid med jobb, familj, vänner och en bra hälsa, säger Markus Brink VD på Erlandsson Bygg.

För mer information:

Markus Brink, VD Erlandsson Bygg AB