Jennie Sahlsten, koncern VD Erlandsson Bygg

Erlandsson Bygg tecknar treårigt samarbetsavtal med ISP Sport.

Det nya avtalet innebär att Erlandsson nu blir partner till Svensk Friidrott, Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country, Svensk Futsal och till de svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan samt till ungdoms-SM i handboll. Dessutom fortsätter företagets engagemang som huvudsponsor i Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, Malmö Redhawks och Almtuna IS.

– Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Erlandsson i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Med ett utökat partnerskap med flera av landets största och mest folkkära idrottsförbund och landslag ökar effekten av Erlandssons satsning på svensk idrott. Det ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som berör och engagerar många människor på en nationell nivå.

– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg. Vi är väldigt nöjda med det nära samarbetet vi haft med ISP de senaste åren och känner oss nu redo att ta nästa steg och tillsammans med ISP, klubbar och förbund arbeta för att utveckla och stödja svensk idrott. Genom att idrotten engagerar många människor på ett äkta och positivt sätt skapar vår medverkan uppskattning från så väl kunder som hos vår personal. Genuint engagemang är en central del av vår företagskultur och grunden till all framgång.

För mer information:

Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg. Tel: 0701-89 00 30. E-post: jennie@erlandssonholding.se

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se