Pressmeddelande -

"BRM:s krisplan har gjort oss bättre förberedda", Therese Frisell, ansvarig för krisplanen på Livsmedelsverket

Livsmedelsverket arbetar i konsumentens intresse för säkra livsmedel och för goda matvanor. Utöver detta är Livsmedelsverket en beredskapsmyndighet som ska bistå vid kriser som berör livsmedelssektorn, inklusive dricksvatten.

– När vi började jobba med BRM fick vi verkligen en aha-upplevelse. Den krisplan som de presenterade går helt i linje med hur vi på Livsmedelsverket vill arbeta. Det är ett färdigt koncept som är logiskt och lätthanterligt. Vi har nu fått en konkret plan som är hanterbar och lättläst, säger Therese Frisell, ansvarig för krisplanen på Livsmedelsverket.

– Planens upplägg gör också att vi har en struktur att hantera alla typer av kriser.

• Kriser, tillbud

• brm europe
  • business risk management
  • corporate social responsibility
  • granskning
  • johan färm
  • kriser
  • krishantering
  • krisplan
  • krisövning
  • risker
  • riskhantering
  • samhälle
  • sverige
  • vd
  • verkställande direktör
  • livsmedelsverket
  • livsmedel
  • beredskap

BRM Europe AB är Sveriges ledande företag inom risk- och krishantering med 300 uppdragsgivare inom svenskt näringsliv och från offentlig verksamhet. BRM Europe erbjuder bl a utbildning i riskhantering och krishantering, krisplan, krisövning, riskanalys, sårbarhetsanalys, kontinuitetsplan (BCP/DRP), inhyrd säkerhetschef, krisjour och krisstöd. BRM Europe är även en självklar partner i arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR). För mer information besök vår hemsida.

Johan Färm

Verkställande direktör 08-411 00 30