Uppstickare inom brudmode till Stockholm efter succén i Göteborg

Fler väljer att köpa second hand – inte minst visar valet av 2018 års julklapp Det återanvända plagget att det ligger helt rätt i tiden att återanvända våra plagg. Efter succén i Göteborg öppnar nu Bröllopsbruket ett showroom i Stockholm. Konceptet är enkelt men briljant: Sveriges första uppsamlingsplats för begagnade brudklänningar. Klänningarna är moderna och från de senaste kollektionerna.

Det finns ett stort glapp på bröllopsmarknaden idag. Många vill sälja sina brudklänningar, men eftersom det är ett svårprovat plagg och dessutom något man måste prova flera stycken utav, fungerar annonsförsäljningen mycket dåligt. ”Att begagnade brudklänningar kan hängas in i ett showroom där duktig personal hjälper till med provningen underlättar avsevärt för de som vill sälja sin klänning och för de som vill köpa begagnat.” säger Frida Enslöw, grundare av Bröllopsbruket. Det är både trendigt och miljövänligt att ta saker från förr och sätta sin egen prägel på det. Idén som föddes när hon själv skulle gifta sig och saknade ett smidigt sätt att köpa brudklänning på ett mer ekonomiskt och hållbart sätt har tagits emot med applåder från såväl köpare som säljare och recensionerna talar sitt tydliga språk.

Anna Löfgren som kommer driva Bröllopsbruket i Stockholm tror att det blir en stor succé. ”Det har varit en enorm framgång i Göteborg, nu hoppas vi att kvinnor i Stockholm är lika intresserade av konceptet. I helgen var det proppfullt på premiären i showroomet i Sumpan och flera blivande brudar gick därifrån med sin drömklänning, så det ser ju lovande ut”, säger Anna.

• #återbruk
  • #miljö
  • #hållbarhet
  • #brudklänning
  • #bröllop

• Västra Götaland

I våra showroom i Stockholm och Göteborg låter vi dig och dina vänner ta plats tillsammans med en stor mängd vackra brudklänningar, både begagnade och helt nya. Vi har över 100 second hand brudklänningar i varje showroom – från de senaste kollektionerna och från flera kända varumärken. Alla brudklänningar är kemtvättade och i nyskick. Vi förmedlar lika mycket brudklänningen som upplevelsen. Välkommen att boka en kostnadsfri provning i något av våra showroom.