Digitalt Rosa Band - stöd forskningen online

Digitalt Rosa Band - stöd forskningen online

I årets upplaga av Rosa Bandet-kampanjen presenterar Bröstcancerfonden det digitala Rosa Bandet. För första gången någonsin är det lika enkelt att bidra och visa sitt stöd online, som det är att bära ett vanligt Rosa Band på kavajslaget eller kragen. Det digitala Rosa Bandet är världens första virtuella märke i sitt slag och bygger på en unik svensk IT-innovation - GiverSign.

Det är enkelt att stödja Bröstcancerfonden genom en donation på www.digitalarosabandet.se. Alla bidragsgivare får ett personligt donationsmärke, ett GiverSign, som tack med ett personligt digitalt Rosa Band på.

Det digitala Rosa Bandet kan man enkelt skicka i sina e-postmeddelanden (Outlook, Apple Mail, Hotmail, Gmail med flera). Det går också att lägga på sin blogg, forum eller egna profilsidor på Internet (som MySpace och Facebook). Ett GiverSign kan infogas i nästan vilket digitalt meddelande som helst, till och med i Word. Det går att skicka hur många digitala Rosa Band som helst under en månad. Man kan fylla på med fler månader genom att ge samma belopp flera gånger.

Gåvan går till Bröstcancerfonden, som förvaltas av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO.

För mer information, kontakta:
Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, har över 10 000 medlemmar. BRO driver verksamhet genom lokala bröstcancer­före­ningar i hela landet. www.bro.org.se

Bröstcancerfonden har ett 90-konto, vilket innebär att fonden står under kontroll av Stiftelsen för Insamlingskontroll, SFI. www.brostcancerfonden.se