Idolvinnaren Kevin Borg släpper singel till förmån för Bröstcancerfonden

Den 14 oktober släpper Kevin Borg sin nya singel och samlar in pengar till Bröstcancerfonden.
Det känns viktigt att bidra till kampen mot cancer. Jag förlorade min mamma i cancer när jag var 16 år, säger Kevin Borg, som framför sin nya låt på Berns salonger i samband med Stora Bröstcancerdagen den 14 oktober.

Kevin Borg tog både publik och jury med storm när han klev in i de svenska TV-rutorna och kammade hem segern i Idol 2008. Nu är han tillbaka med nya singeln ”Unstoppable”, en titel som kan sägas symbolisera kampen mot bröstcancer.

Skivan som ges ut av EMI går att köpa i flera butiker, via nätbutiken www.bro.org.se och ITunes från fredag den 14 oktober. Dessutom kommer de lokala bröstcancerföreningarna att sälja skivan runt om i landet. Priset är 50 kronor och av dessa går minst 30 kronor till Bröstcancerfonden.

– Det var musiken som gav mig kraft att komma igen efter min mammas död och eftersom jag inte vill att någon ska behöva sätta livet till i den här sjukdomen känns det bra att hedra mammas minne genom att stödja Bröstcancerfondens viktiga arbete, säger Kevin Borg.

Kevin Borg framför sin nya låt för första gången på Stora Bröstcancerdagen den 14 oktober. Han kommer också att dela ut utmärkelsen Årets Bröstsjuksköterska 2011.

Mer om Kevin Borg
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Kevin-Borg/59189012696
Blogg: http://kevinborg.se/

Information om BRO och Bröstcancerfonden
Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, har över 11 000 medlemmar. BRO driver verksamhet genom lokala bröstcancer­före­ningar i hela landet. www.bro.org.se

Bröstcancerfonden
Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond. Den administreras av BRO och har plusgiro 90 05 91-9. Bröstcancerfonden har ett 90-konto, vilket innebär att fonden står under kontroll av Svensk Insamlingskontroll. www.brostcancerfonden.se

Tid och plats
Journalister är välkomna. Kevin Borg är på plats mellan 10-12 på Stora Bröstcancerdagen, Berns Salonger, Berzelii Park i Stockholm. Lokalen heter Kammarsalen/Arkaden.

Meddela gärna om du kommer. Elisabeth Andersson, BRO, 070-616 91 05
E-post: elisabeth.andersson@bro.org.se