Pressmeddelande -

Brother International Sweden AB: Brother först ut på svenska marknaden med multifunktionsskrivare för A3

Pressmeddelande                                                         September 2008

Brother blir därmed den första leverantören i Sverige att erbjuda två multifunktionsskrivare där alla funktioner hanteras upp till A3-format.

DCP-6690CW, MFC-6490CW och MFC-5890CN riktar sig främst till mindre företag där det finns ett behov av professionella utskrifter i större format, som t ex ritningar, skisser och färgfoton.

- Försäljningen av DCP-6690CW och MFC-6490CW har hittills gått över all förväntan. Det har visat sig att det även finns efterfrågan från andra företag än mindre kontor, t ex vet vi att många hantverkare har köpt skrivarna, säger Thomas Björnfalk, försäljningschef på Brother Sverige.

MFC-5890CN kommer att finnas tillgänglig i butik under 2009.

Skriv ut affischer i färg på fotopapper

Skrivarna är alla bläckstråleskrivare i färg och med endast fyra bläckpatroner får du skarpa, högkvalitativa bilder utan kanter upp till A3. Tillhörande fotopapper finns från 10x15 cm upp till A3-storlek. Det är också möjligt att skriva ut direkt från digitalkamerans minneskort och skriva ut eller skanna direkt från/till ett USB-minne. Trådbunden nätverksanslutning är standard för alla maskinerna, två av dem har även trådlös anslutning.

Mer utförlig produktinformation hittar du på www.brother.se

Alla modeller i serien uppfyller kraven för Energy Star och miljöstandarden Blue Angel

För mer information, vänligen kontakta:

Thomas Björnfalk, försäljningschef, 031-734 12 13, thomasb@brother.se                 Fredrik Pauli, produktchef, 031-734 12 15, fredrikp@brother.se

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, fax, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner och symaskiner. Totalt finns 15 tillverkande enheter i 9 länder och hittills är 11 av dessa miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.

Brother International Sweden AB är generalagent för Brothers produkter på den svenska marknaden. Huvudkontoret för Sverige finns i Göteborg. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige. Mer information finns på www.brother.se

• Hobby

• DCP-6690CW