Pressmeddelande -

Brother International Sweden AB: Två nya etikettskrivare för alla användningsområden

Pressmeddelande                                                                                              Maj 2010

TD-4000 och TD-4100N heter två nya etikettskrivare med direkthermoteknik från Brother – inget färgband eller bläck behövs för utskrift. Med deras hjälp kan användaren snabbt och enkelt skriva ut etiketter för många användningsområden. Fraktsedlar och streckkodsetiketter för snabb identifiering inom logistik och lagerhantering, hyllmärkning och prismärkning i butiker eller besökskort och provetiketter inom sjukvården är bara några av de möjliga tillämpningarna.

Skrivarna levereras med en programvara för att skapa streckkodsetiketter och har dessutom inbyggd kniv som klipper etiketterna i den längd som önskas. Modellen TD-4100N är dessutom nätverksklar och kan enkelt delas av många användare i ett nätverk.

Med hjälp av den medföljande programvaran P-Touch Editor 5 kan användaren skapa en helt egen layout på etiketterna genom att t ex importera grafik eller logotyper. Det går också att utforma fördefinierade etikettmallar och hämta data från Excel-filer eller MSDE-/SQL-databaser för stora batchutskrifter på upp till 9 999 etiketter.

De två maskinerna kan skriva ut etiketter som är maximalt 102 mm höga med en hastighet på upp till 110 mm/s. Tack vare en löpande etikettrulle kan de skrivas ut i obegränsad längd, från 25 mm till 3 meter, och klippas i rätt längd av den inbyggda kniven.  De kan även använda utstansade etiketter med fast format. Skrivarna skriver i upp till 300 punkters upplösning.

Förutom programvaran P-Touch Editor, finns också utvecklingsverktyget SDK (Software Development Kit). Med dess hjälp kan användaren utveckla lösningar för att skriva ut etiketter direkt från befintliga program.
TD-4100N:s inbyggda nätverksfunktion kan administreras över Internet via Brothers programvara BR-Admin. Funktioner för distribuerad utskrift till två eller flera skrivare finns i skrivardrivrutinen.

TD-4000 och TD-4100N finns tillgängliga på marknaden från 1 juni respektive i början på augusti 2010. De beräknas kosta 4 080 kr exkl. moms och 5 435 kr exkl. moms.

Fredrik Pauli, produktchef, Brother International Sweden AB
Telefon: 031 - 734 12 15
E-post: fredrik.pauli@brother.se

• Hobby

• streckkodsetiketter
  • etikettskrivare
  • p-touch editor 5
  • brother td-4100n
  • brother td-4000
  • TD-4100N
  • TD-4000

Om Brother
Brother International Sweden AB är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har huvudkontoret för Sverige i Göteborg. Brother Int. Sweden har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika teknologiska innovationer.
Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213