Ny miljonkampanj från Brother ska öka A3-försäljningen

I dagarna startar Brother en omfattande, europeisk reklamkampanj för att göra kunder medvetna om företagets stora utbud av kompakta bläckstråleskrivare med multifunktion för A3. Reklamkampanjen, som är värd 10 miljoner euro är framtagen av den internationella reklambyrån Grey och kommunikationsföretaget MPG International.

I Sverige kommer kampanjen att synas online och i butiker. Den kampanj i samma storlek som Brother genomförde ifjol var företagets första europaomfattande reklamkampanj. Resultatet blev långt över förväntan och företaget noterade en försäljningsökning på 60 procent. Produkterna i årets kampanj är A3-modellerna MFC-J6510DW, MFC-J6710DW och MFC-J6910DW som lanserades i våras.

- Kampanjens mål är att öka kännedomen om Brothers A3-skrivare och få användare i små och medelstora företag att inse att utskrifter i A3 hjälper dem att sätta en professionell prägel på t.ex. presentationer, marknadsföringsmaterial, grafer och planritningar, säger Mats Svensson, country manager för Brother i Sverige.

Brother lanserade världens första kompakta bläckstråleskrivare med multifunktion för A3 under 2008. Sedan dess har Brother lanserat flera modeller med vars hjälp små och medelstora företag kan ta fram färgutskrifter i A3-format till ett mycket rimligt pris. Fortfarande är Brother ganska ensamma om kunna erbjuda den här typen av produkter.

Fredrik Pauli, produktchef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S
Telefon: 031 - 734 12 15 E-post: fredrikp@brother.se

• Hobby

• trådbunden nätverksanslutning
  • trådlös
  • trådlös nätverksanslutning
  • svanenmärkt
  • svanen
  • multifunktionsskrivare
  • multifunktionsmaskin
  • multifunktion
  • duplexutskrift
  • duplex
  • bläckstråleskrivare
  • a3

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213