Utskrifter från hängmattan med Brothers nya sommarkollektion

Lagom till sommarsemestern kommer Brother med de nya skrivarmodellerna HL-5440D och HL-5450DN som kan skötas direkt från hängmattan. De kompletteras med bordsskannern ADS-2100 som hanterar automatisk skanning av upp till 50 ark. Det är bara att gå ut i solen och fika medan skannern sköter jobbet.

De nya monolaserskrivarna är pålitliga, tåliga kontorsmaskiner för mindre företag. De är kompatibla både med Mac och PC. Utskrifterna sker snabbt och är knivskarpa med en upplösning på upp till 1 200 x 1 200 dpi.

Möjlighet till dubbelsidig utskrift liksom möjlighet att skriva ut häften är standard. HL-5450DN kan dessutom nätverksanslutas och delas av flera användare. Båda skrivarna har en papperskapacitet på 300 ark.

Dessutom får användaren kostnadsfritt 3 år på-platsen-garanti om ”hen” registrerar sin skrivare på Brothers hemsida.

Skannern ADS-2100 tillhör en ny produktgrupp av bordsskannrar. Den kan skanna såväl A4-ark som mindre papper, t ex kvitton. Eftersom skannerns dokumentmatare har plats för 50 ark och maskinen skannar upp till 24 sidor (48 ipm) i minuten, går det fort att organisera kontoret och skanna papper till digitala arkiv.

Ett antal effektiva programvaror för att bl a skapa sökbara PDF:er och för att skanna och organisera visitkort medföljer.

Brother, som strax innan sommaren släppte de två bärbara skannrarna DS-600 och DS-700D, ser ett tydligt ökat intresse för decentraliserade skannrar och har noterat en tillväxt inom segmentet.

Utskrifter med låg miljöpåverkan har blivit Brothers signum och den nya skrivarserien är Svanenmärkt.

Eco-funktionen Tonersparläge hos skrivarna, i kombination med det faktum att toner och trumma separerats, bidrar till att hålla kostnaderna nere samtidigt som spillet minskas.

Papperförbrukningen kan reduceras med upp till 75 procent genom möjligheten att skriva ut flera sidor på samma papper. Skrivarna har också ett så kallat djupt viloläge och förbrukar därmed mindre än 1 watt när de inte används. Ljudnivån är också så låg att skrivarna inte stör i tysta arbetsmiljöer.

Under tidig höst kommer ytterligare två skrivare i samma monolaserserie, HL-5450DNT med trådbundet nätverk och extra pappersmagasin som standard samt HL-5470DW med trådlös nätverksanslutning.

HL-5440D och HL-5450DN finns i butik i början av juli och beräknas kosta 1 948 och 2 526 kronor. Skannern ADS-2100 kommer ungefär samtidigt och beräknas kosta 3 963 kronor.

*HL-5440D har ej stöd för mobila enheter.

För ytterligare information

Fredrik Pauli, produktchef, Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark

Telefon: 031 - 734 12 15  E-post: fredrik.pauli@brother.se

Bilder på produkterna kan laddas ner från www.brother.se under Media Center

• Hobby

• extra pappersmagasin
  • duplexutskrift
  • skanner
  • trådlös nätverksanslutning
  • trådbunden nätverksanslutning
  • svartvita laserskrivare
  • svanenmärkning

Brother Sverige, filial till Brother Nordic A/S, Danmark är ett försäljningsbolag för Brothers produkter på den svenska marknaden. Företaget är en av de ledande aktörerna på skrivarmarknaden och har kontor i Göteborg. Brother Sverige har 19 anställda. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige.

Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, faxar, multifunktionsmaskiner, märkmaskiner, skriv- och symaskiner. Våra produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001. Produkterna kännetecknas genomgående av unika tekniska innovationer.

Läs gärna mer på www.brother.se och www.brother.com.

Thomas Björnfalk

Presskontakt Country Manager 031-7341213