Brothers förstärker sin närvaro ytterligare i Västsverige

Brothers förstärker sin närvaro ytterligare i Västsverige

Sedan tidigare har Brothers avslöjat att det finns en ambitiös expansionsplan de kommande åren. Under maj öppnades Brothers Valbo, näst på tur står nu Alingsås.

I september öppnar Brothers sin 43:e butik i Galleria Storken Alingsås. Ett starkt komplement till Brothers redan befintliga butiker och starka e-handel. Den 180kvm stora butiken innefattar Brothers breda sortiment inom: kostym och smart-casual, kombinerat med noga kurerade externa varumärken.

Christopher Englinde, VD på Brothers, säger

- Vår vision är att hjälpa fler människor att vara sitt bästa jag och uttrycka sig genom vad de har på sig. Med flera lyckade nyöppningar i närtid har vi fått tydliga kvitton på att det finns ett stort intresse och behov efter Brothers kunderbjudande.

Han fortsätter:

- Vi är otroligt glada att Alingsås är nästa destination på vår resa att täppa till hålen på den svenska Brothers-kartan. Jag vill tacka TB-Gruppen AB och centrumledningen för den goda dialogen och ser fram emot ett långt fruktsamt samarbete. Tillsammans välkomnar vi gamla och nya kunder efter sommaren!

- Vi delar Brothers glädje över etableringen i Galleria Storken och den kommer att bredda vårt redan starka modeutbud i huset och stärker centrumhandel i Alingsås ytterligare säger Ingvar Ivarsson, Centrumchef på Gallerian Storken

Brothers Alingsås öppnar i slutet av september. Butiken erbjuder förutom Brothers egna varumärken, East West och Riley, externa varumärken så som Lee, Ljung, Whyred och Calvin Klein.

Brothers är ett helhetskoncept för manligt mode som säljer egna och externa varumärken online och i butiker i Sverige - i egen regi samt via franchise. Brothers grundades 1992, då också de 24 första butikerna öppnade. Kedjan ägs av Jotunfjell Partners AS.

Anna Berglund

Marketing Manager 0701813430