The Archive Collection lanseras i butik och online under vecka 19.

Brothers fyller 30 år och lanserar the Archive Collection

Modekedjan Brothers firar 30 år och för att fira det lanseras the Archive Collection – en kapselkollektion starkt influerad av några utav kundernas största favoriter från de tre decennier som har hunnit passera.

The Archive Collection innehåller drygt 20 produkter som bär inspiration av sportig amerikansk östkuststil blandat med skandinavisk elegans. Kollektionen består av ikoniska plagg med fokus på lediga passformer och lättare material. Många av plaggens originaldesign härstammar från 90-talet, det årtionde som Brothers grundades och som är högaktuellt i dagens modevärld.

- Vi har tagit inspiration från vår historia och återskapat plagg som du kan bära både idag och under många år framöver. Det är alla tidlösa plagg som återspeglar Brothers ambition att skapa mode som håller länge, både i kvalitet och stil, säger Mikael Fredman, sortimentschef på Brothers.

Christopher Englinde, VD, fortsätter:

- Vi har under 30 år funnits med våra kunder på arbetsintervjuer, studentfester, bröllop och första dater. Vi har ingjutit ett starkare självförtroende och en bättre självkänsla genom att hjälpa dem att vara sitt bästa jag - och det tänker vi fortsätta att göra i minst 30 år till.

”The Archive Collection” lanseras under vecka 19 i samtliga Brothers butiker och på brothers.se

Brothers grundades1992 och är ett helhetskoncept för manligt mode som säljer egna och externa varumärken online och i butiker i Sverige - i egen regi samt via franchise.