Brothers lanserar smart resekollektion

Brothers lanserar en smart resekollektion anpassad efter en rörlig livsstil. Den smarta kollektion präglas av innovativa detaljer som underlättar livet för män, i vardagens alla situationer från jobb till fritid. Kapselkollektionen består av två kostymer, två kavajer och fyra ytterplagg som alla är gjorda i högkvalitativa material och med smarta funktioner.

I kapselkollektionen för det egna märket Riley möter traditionellt hantverk innovation, genom smarta funktioner som underlättar vardagslivet för män med rörlig livsstil. Bland funktionerna syns bland annat vattenavstötande tyg, reflexband i kragfoder och slitband, mobilficka med meshtyg som gör det möjligt att styra skärmen genom fickan, loop för head-set samt pass- och biljettficka med dragkedja för resor.

Vi ser att många av våra kunder har en allt rörligare livsstil och därmed behov av en vardagskostym som klarar av dagens alla situationer. Därför känns det roligt att presentera en kollektion som är anpassad efter den moderne mannens vardag, som fungerar för både resor och möten men också för att cykla hem från jobbet. I huvudsak handlar det om att vi utvecklat smarta detaljer som förhoppningsvis underlättar livet för våra kunder, säger designchef Magnus Hultin.

Kollektionen består av två kostymer, skjorta i två färger, merino-ulltröja, två kavajer och fyra ytterplagg.Alla plagg har olika smarta funktioner anpassat för det specifika plaggets egenskaper.

Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att lära oss mer om alla kunder som kommer in genom dörrarna till våra butiker varje år. Kollektionen utgår från våra kunders livsstil och vardagsproblem, som reflekterar vår kundnära produktutveckling. Den smarta kollektionen är också en viktig milstolpe i Brothers övergripande ambition om att göra god kvalitet tillgänglig för fler, säger VD Peter Bondelid.

Brothers är ett helhetskoncept för manlig stil som säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers grundades 1992, då också de 24 första butikerna öppnade. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med Polarn o. Pyret området Butikskoncept.