Brothers på den perfekta adressen i Göteborg

I början av 1990-talet grundades Brothers i Göteborg och sedan start har Brothers drivit sin butik i Nordstan, Göteborg. Nu är det dags för ytterligare en butik i staden. Under våren öppnar Brothers en fristående flagship butik på Korsgatan 13 i centrala Göteborg.

Den 181kvm stora butiken kommer erbjuda en väl kurerad mix av varumärken så som Whyred, Lyle & Scott, Lacoste och Lee. Dessutom kommer butiken erbjuda ett större utbud av smart casual och kostymer från Riley, Hugo och Ljung.

Christopher Englinde, VD på Brothers, säger:

- För mig som göteborgare känns den här butiksöppningen extra kul och en viktig milstolpe på vår expansionsresa! Många gånger har jag gått på dessa gator och sneglat på adresser som skulle passa för ännu en Brothers butik. Och nu händer det, nu har vi hittat den perfekta lokalen på den perfekta adressen i Almedalshuset!

Precis som butiksöppningen i Gallerian, Stockholm, november 2023, kommer ny butiksinredning och teknik vara en viktig komponent t.ex. är kassadiskar bortprioriterade, nya tekniska betallösningar ger istället kund och personal möjlighet till ett enklare betalningsförhavande, utvecklar kundupplevelsen i butik och förbättrar kundens köpresa.

Christopher Englinde fortsätter:

- Vår plan för strategiska etableringar ligger kvar och är i flertalet diskussioner med hyresvärdar på platser där vi har ”hål i Brothers-kartan”. Vi är fortsatt fullt övertygade om att det finns mer behov av Brothers i Sverige och det är fortsatt vår vision att hjälpa våra kunder ”vara sitt bästa jag”.

Brothers Göteborg Korsgatan beräknas öppna under april 2024.