Brothers stödjer Mustaschkampen

Brothers stödjer Mustaschkampen

Under maj månad är det åter dags för Mustaschkampen, Cancerfondens kampanj mot prostatacancer. Brothers är stolt samarbetspartner och i år gör företaget även ett samarbete med King – modemagasinet för män.

Brothers har tillsammans med King Magazine tagit fram en snygg och skön t-shirt till förmån för Mustaschkampen. Priset på t-shirten är 199 kronor och 50 procent, d.v.s. hela 100 kronor går till Mustaschkampen och Cancerfonden. T-shirten som finns i färgerna vit, svart och gråmelerad är precis lagom tunn och har en liten mustasch i flock print som går ton i ton och är placerad på vänstra bröstet.

– Brothers vill, tillsammans med Cancerfonden, bidra till att öka kunskapen om prostatacancer och samla in pengar för att leda forskningen kring sjukdomen framåt. Vi vill uppmana våra kunder att vara med och stödja insamlingen genom att köpa t-shirten som vi tagit fram tillsammans med King Magazine, säger Brothers marknadschef Maria Sjöstrand.

Varje år dör cirka 2500 män i prostatacancer i Sverige. För att uppmärksamma detta har en limiterad upplaga av samma antal av t-shirten producerats och finns att köpa exklusivt i Brothers alla butiker under maj månad. För att ytterligare stödja kampanjen kommer Brothers att sälja mustaschpinen för 25 kronor i sina butiker och kunderna kommer att ges möjlighet att runda upp sitt köp. Dessutom skänker klädkedjan under maj månad 1 krona till Mustaschkampen för varje person som gillar Brothers på Facebook.

För mer information, vänligen kontakta:

Brothers & Sisters A nna Klein, pr-ansvarig T el: 08-410 520 77 anna.klein@brothersandsisters.rnb

RMPR Marie-Louise Arwidsson, pr-konsult T el: 08-441 43 61 marielouise@rmpr.se

Cancerfonden J acob Lagercrants, pr-ansvarig T el: 08-677 10 60

Brothers & Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt viafranchise. Brothers & Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept.