Brothers utökar butiksnätet

Brothers utökar butiksnätet

Torsdagen den 1 mars invigs de nya Brothersbutikerna i Mall of Scandinavia och Karlstad-baserade köpcentrumet Bergvik – och ännu fler butiker är på gång.

För ett par månader sedan slog kedjan upp portarna till sin nya butik i Halmstad – och nu har det blivit dags för två nya öppningar då Bergvik köpcentrum i Karlstad och Mall of Scandinavia förädlas med varsin butik.
– Med dessa två butiker förstärker vi vår närvaro i både Stockholm respektive Karlstad, och således vårt butiksnät rent generellt. Både Mall of Scandinavia och Bergvik är två attraktiva marknadsplatser där våra kunder länge efterfrågat en Brothers-butik, säger Peter Bondelid, vd på Brothers.

I Mall of Scandinavia öppnar Brothers en 310 kvadratmeter stor butik, där kedjans Made To Measure-koncept även kommer att ingå.
– Vi har en ambition att erbjuda våra kunder service i världsklass, och där fyller Made To Measure-tjänsten en väldigt viktig funktion. Vi är pionjärer som, i kedjeformat, erbjuder Made To Measure och har haft en mycket stark efterfrågan, framför allt bland yngre män. I dagsläget erbjuder vi denna tjänst i åtta av våra butiker*, och fler ska det bli, säger Peter Bondelid.

Utöver Halmstad, Mall of Scandinavia och Bergvik väntar ytterligare nya butiker i C4 i Kristanstad och Kongahälla Shopping i Kungälv.
– Vi har haft en fin utveckling de senaste fyra åren, och har arbetat hårt för att lyfta och förstärka både sortiment och service. Nu kommer vi att fortsätta att fokusera på att förstärka vårt butiksnät och utveckla vår e-handel, avslutar Peter Bondelid.

Öppningserbjudande: Under öppningshelgen, 1-4 mars, firas öppningen med 20% rabatt på alla skjortor. Erbjudandet gäller de som är, eller blir, medlem i C/O Brothers.

*Brothers erbjuder Made To Measure i följande butiker: Drottninggatan, Liljeholmen, Mall of Scandinavia, Hansa, Nova Lund, Frölunda Torg, Nordstan och i Kamppi (Helsingfors).