Brothers välkomnar våren på en Porteur

Med kampanjen "Gear Up for Spring" vill Brothers visa att ett aktivt liv också kan vara ett stilfullt liv. Den tunna vind- och vattenavvisande jackan samt den halvfodrade blazern, båda med Mesh-foder, är två plagg som visar på kollektionens styrka: en perfekt förening mellan stil och funktion.

För att förstärka den funktionella och stilfulla kollektionen har Brothers hittat en partner i det svenska cykelmärket Porteur. Deras cykelmodell med historiska referenser som anpassats till dagens behov kommer att synas i kampanj- och annonsmaterial. Under kampanjperioden kommer Porteurs cyklar även att finnas utplacerade i Brothers butiker runt om i Sverige och Finland.

Brothers och Porteur anordnar även en gemensam tävling där vinnarna, självklart, vinner en åtråvärd cykel. Kunden fotar sig själv på eller intill cykeln och lägger sedan upp bilden på sitt Instagram-konto med hashtagen #gearupforspring. Alla som deltar i tävlingen kommer att ha chansen att vinna en av totalt nio Porteur-cyklar!

Vi tycker om alla som bidrar till ett snyggare liv på två hjul. För oss innebär samarbetet med Brothers en fin chans att presentera Porteur, våra cyklar och vårt koncept för deras kunder, säger Jimmy Östholm, grundare och VD för Porteur.

Maria Sjöstrand, marknadschef på Brothers fortsätter: Med kollektionen ”Gear Up for Spring” tar vi idén om att vara stiligt och samtidigt funktionellt klädd vidare. Vi är glada över att förstärka dessa värden tillsammans med ett företag som Porteur, som också framgångsrikt förenar stil och funktion. Genom samarbetet vill vi också bidra till att lyfta Porteurs unika löfte om att varje såld Porteurcykel genererar en donerad cykel till ungdomsprojekt i utvecklingsländer, i samarbete med UNICEF.

Kampanjen ”Gear Up for Spring” pågår mellan 13 mars och 2 april 2013 och kommer att kommuniceras via kanalerna; butik, print samt online. Tävlingen pågår till och med den 31 mars.

Porteur är ett nytt cykelmärke. En cykelmodell med historiska referenser som anpassats till dagens behov. Och den följs av ett unikt löfte. För varje Porteur som säljs så doneras en annan cykel till ungdomsprojekt i utvecklingsländer, i samarbete med UNICEF. One for One we pay it forward.

Brothers är ett volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers har funnits sedan 1992 och ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept.

För mer information, vänligen kontakta;

Kristofer Eidelöf, PR-ansvarig

Porteur

Jimmy Östholm, CEO och grundare

Brothers är ett volymorienterat helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers har funnits sedan 1992 och ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS.