HOCKEYTVILLINGARNA LUNDQVIST VISAR PROV PÅ BRÖDRASKAP OCH MODEKOLL I BROTHERS JULKAMPANJ

För den som kan sin hockey är bröderna Lundqvist en celeber framgångsduo. Henrik skördar dagligen framgångar i NHL för New York Rangers och Joel har nyligen återvänt till Sverige för att inta positionen som lagkapten i Frölunda. I kampanjen för Brothers avslöjar ensemblen för första gången sina personliga modejag genom att uppvisa stilar som onekligen särskiljer de i övrigt identiska bröderna.

Som modeller i Brothers julkampanj har hockeyproffsen och tillika tvillingbröderna Henrik och Joel Lundqvist fått lägga klubborna åt sidan för att istället plocka fram sina individuella klädstilar.

- Jag anser att Brothers representerar våra olika stilar väldigt väl, vilket var en förutsättning för att det skulle kännas rätt för oss att medverka. Sedan tilltalas jag av att Brothers står för en välklädd

stil och för den gemenskap som ofta återfinns inom hockeyn, säger Henrik Lundqvist.

Kampanjen visar Henrik och Joel i en rad skilda maner: I smoking på väg till fest, i omklädnings-rummet iklädda rutiga flanellskjortor och chinos, samt i maskulin och stilig kostymlook. De två olika stilarna som pendlar mellan casual och dressad representerar både Henriks och Joels privata vardagsstilar.

- Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med Henrik och Joel. Brothers är problemlösaren som guidar och inspirerar den svenske mannen till god stil. För att lyckas med det vill vi liera Brothers med innehåll som engagerar vår målgrupp, och det gör vi med bröderna Lundqvist som frontfigurer, säger Maria Sjöstrand, marknadschef Brothers.

Höst- och vinterkollektionen hos Brothers blandar mönster, färger och material på ett självsäkert och nonchalant sätt. Kollektionen vänder sig till den som gillar sobra passformer och föredrar ett mer avslappnat men välklätt mode. Kläder från Brothers fungerar utmärkt till både vardag och fest och i kollektionen återfinns därför den slimmade skjortan i många varianter, stickade tröjor tillsammans med chinos och snygga kostymer, allt som behövs för den kompletta herrgarderoben. Brothers har sedan en tid tillbaka ett samarbete med modemagasinet King Magazine där de tillsammans skapat en kollektion av tidlösa plagg med moderna inslag. I vinterns kollektion har samarbetet resulterat i en klassisk och tidlös smoking.

- Min egen stil kan beskrivas som klassisk och välklädd. Tvärtemot vad många kanske tror så föredrar

jag kostym till både match, vardag och fest och är långt ifrån en jeanskille, fortsätter Henrik Lundqvist.

Brothers julkampanj pågår mellan den 19 november fram till den 17 januari 2010.

För högupplösta kampanjbilder, besök: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/brothers-sisters

För ytterligare information vänligen kontakta:
Brothers och Sisters | Maria Sjöstrand, Marknadschef | Tel: 076-887 22 39 | maria.sjostrand@brothersandsisters.rnb.se

Micael Bindefeld AB | Alexander Westrup, Presskontakt | Tel: 070-768 44 46 | alexander@bindefeldab.se

Brothers Julkampanj med bröderna Lundqvist visas:
Utomhus, butik, print samt webb.

Arbetsgrupp Brothers julkampanj 2009:
Reklambyrå: Saturday; Pr-byrå: Micael Bindefeld AB; Art Director: Erik Torstensson; Produktionsbolag: Day Stockholm; Fotograf: Peter Gehrke; Stylist: Lalle Johnsson

Brothers och Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers och Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000. Kedjorna ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept. För frågor om RNB RETAIL AND BRANDS, vänligen kontakta Cecilia Lannebo, Informationschef och Investor Relations, RNB, 076 8872045, cecilia.lannebo@ rnb.se