Klädkedjorna Brothers och Sisters väljer Saturday som reklambyrå

Klädkedjorna Brothers och Sisters väljer Saturday som reklambyrå

SISTERS HÖSTEN 2009

Till höstens reklamkampanjer har Brothers och Sisters valt att samarbeta
med den Londonbaserade byrån Saturday. Marcus Dunberg kommer att fortsätta sitt arbete som copywriter för Brothers och Sisters.

Samarbetet markerar starten på det förändringsarbete som tidigare skett internt och som nu, genom de nya kampanjerna, också blir synligt för allmänheten. För Sisters har huvudfokus varit att höja modegraden, medan Brothers ytterligare vill förstärka och förtydliga positionen som problemlösaren som guidar och inspirerar
den svenske mannen till god stil.

Kampanjerna visar upp ett nytt, mer vässat och tydligt uttryck, både för Brothers och Sisters. Nivån är genomgående högre; från själva produkterna och designen ner till fotografer, modeller och stylister.

- Saturday känns som ett självklart val och samarbetspartner i arbetet med att utveckla och förflytta Brothers & Sisters varumärken, säger marknadschef Maria Sjöstrand.

Londonbaserade svenskarna Jens Grede och Erik Torstensson står, tillsammans med brittiska reklambyrån Mother , bakom marknadsföringsgruppen Saturday. Företaget grundades 2003 och är verksamma inom reklam, produktion och PR med fokus på mode, livsstil och "luxury". På kundlistan finns imponerande namn som Vogue, Giles, Lancome, Hussein Chalayan, Kurt Geiger och Absolut. Grundarna Erik Torstensson och Jens Grede är även chefredaktörer för Man About Town, ett internationell modemagasin för män.

Fotograf för Sisters är Marcus Ohlson och stylist Lisa Lindqwister. Ben Weller fotograferade Brothers kampanj och Lalle Johnsson skötte stylingen.

Premiärkampanjen går upp i augusti och därefter följer ett långsiktigt samarbete.
___________________________________________________________________
Brothers & Sisters är volymorienterade helhetskoncept och säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers och Sisters har funnits sedan 1992 respektive 2000 och bildar tillsammans med JC affärsområdet Butikskoncept inom RNB.

För mer info eller bilder vänligen maila karolina@rmpr.se eller ring 08 441 43 61