Lee x Brothers Custom Made Jeans

Lee x Brothers Custom Made Jeans

Med förra årets framgång i ryggen fortsätter nu Brothers och Lee samarbetet kring personifierade Custom Made Jeans. Nytt för i år är att den exklusiva tjänsten är tillgänglig för kunder i tre Brothersbutiker: Drottninggatan i Stockholm, Nordstan i Göteborg och Nova Lund.

Som enda butikskedja i Skandinavien kan Brothers under fyra dagar i januari erbjuda kunder möjlighet att med hjälp av flertalet val av tvätt, knappar, tyg och patches göra sina Lee-jeans till den mest personliga favoriten i garderoben.

”Lee & Brothers har under lång tid haft ett extremt starkt samarbete, både i Sverige & Finland. Med projektet Lee x Brothers Custom Made Jeans tar vi vårt samarbete till nästa nivå. Brothers kunder får välja mellan Lee´s två starkaste passformer, Luke “Slim Tapered” Daren “Regular Taperad” och sedan leka med kvalitéer, nitar & trådfärg mm.” säger Johan Persson, Sales & Marketing Manager Lee Sverige.

Vi på Brothers är glada att vi tillsammans med Lee kan erbjuda tjänsten i tre butiker, i tre olika städer. Lee är ett starkt varumärke och vi är extra stolta över att vara samarbetspartner i en tjänst som ligger Brothers varmt om hjärtat. Vi vill erbjuda våra kunder möjlighet till det där lilla extra” avslutar Linda Widengård, Kampanjansvarig Brothers.

Lee X Brothers och möjligheten att personifiera Lee-jeansen finns tillgängligt i de tre ovan nämnda Brothersbutikerna från torsdag 21 januari till söndag den 24 januari 2016.

Leveranstid för ett par Custom Made Jeans är 8 veckor.

Pris: 1 899 sek (Exklusivt erbjudande till Brothers kundklubbsmedlemmar är 1 499 sek)

Brothers är ett helhetskoncept för manlig stil som säljer egna och externa varumärken i butiker i Sverige och Finland i egen regi samt via franchise. Brothers grundades 1992, då också de 24 första butikerna öppnade. Kedjan ägs av den börsnoterade koncernen RNB RETAIL AND BRANDS, och utgör tillsammans med Polarn o. Pyret området Butikskoncept.