Brukarföreningen Stockholm söker ny föreningslokal

Brukarföreningen Stockholm grundades 2004 och är en ideell förening som vänder sig till vårdpersonal och profession som arbetar med att hjälpa människor som lever i utanförskap inom Stockholms län.

Vi har årligen runt 5000 besökare till vår lokal där vi erbjuder stöd, rådgivning, support till våra medlemmar i form av kontakt med myndigheter och sjukvård, m.fl. Vi vägleder också vidare till vård och behandling och andra samhällstjänster.

Ett viktigt arbete för att rehabilitera och ge människor en chans att komma tillbaka till samhället.

Det pågår en stor ombyggnad i hela Slakthusområdet så vi är tvungna att leta en ny lokal. Vår nuvarande lokal ligger mitt i Slakthusområdet i Johanneshov och har en yta på 79m2.

Önskemål för den nya lokalen är ca 75-150m2. Hyran bör ligga på runt 175.000kr/år, då föreningen är momsbefriad. Det är viktigt att lokalen har två toaletter och minst tre separata kontorsrum.

Önskemål är tex en butik- eller verksamhetslokal belägen på gatunivå och utanför ett bostadsområde, gärna i ett industriområde eller liknande.

Vi har finansiellt stöd från både Stockholm Stad, Region Stockholm, och Folkhälsomyndigheten samt kommunerna Sundbyberg, Botkyrka, Lidingö, Järfälla och Vallentuna.

Vi har även ett nära samarbete med St. Görans Sjukhus och Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge som också inbringar ekonomisk stabilitet.

Vi har god renommé gällande vår nuvarande lokal, dvs inga anmärkningar hos Kronofogden och har aldrig missat en hyresavi. Vi har heller aldrig fått klagomål från vår hyresvärd.

Har ni en lokal att erbjuda? Hör av er!

Kontakt:
Magnus Brahn, Administratör och projektledare
E-post: magnus.brahn@brukarforeningarna.se

• johanneshov
  • psykisk ohälsa
  • lokal

Brukarföreningen Stockholm grundades 2004 och är en organisation som helt består av och vänder sig till alla människor som använder narkotika. Det betyder att vi organiserar personer som använder narkotika, personer med substitutionsbehandling eller annan medicinsk behandling och även människor som använder andra former av narkotiska preparat, såväl legalt som illegalt.