Hållbarhet: skovård handlar om att ta hand om det man har

I grund och botten handlar skovård om att man ska ta hand om det man har. Det blir en självklar ingång till att prata hållbarhet. Samtliga produkter i Brunngårds sortiment bidrar på ett eller annat sätt till hållbarhet.

-Det finns ett genuint intresse och engagemang kring de här frågorna som genomsyrar hela företaget. Det tydligaste beviset på det är de produkter som vi har tagit fram, säger Tobias Markgård som är hållbarhetsansvarig på Brunngård Group. Miljötänk och hållbarhet är numera synonymt med Brunngård Group.

-Vi samarbetar med Naturskyddsföreningen sedan många år och är först i världen med att ta fram skovårdsprodukter märkta med ”Bra Miljöval”. Nu har vi också valt att skriva en hållbarhetsredovisning som uppdateras kontinuerligt med nya mål att arbeta mot.

Hållbarhetsarbetet är en ständigt pågående process för Brunngård Group och man arbetar aktivt med en strävan att hela tiden utvecklas och bli bättre.

-Vi har en stark tro på att våra produkter kan göra skillnad och ha betydelse för både oss och för kommande generationer, avslutar Tobias Markgård.

• miljötänk
  • hållbarhetsredovisning
  • bra miljöval
  • brunngård group

Vi älskar skor! Brunngård erbjuder skovårdsprodukter, sulor och skotillbehör till aktiva slutkonsumenter. Produktportföljen består av sko- och fotrelaterade produkter och rymmer en mängd starka varumärken, både egna och externa. Företaget grundades 1983 av familjen Brunngård och har etablerat sig som den ledande aktören inom skotillbehör i Norden. Huvudkontoret ligger i Borås, Sverige.