Succé igen i Sveriges Snyggaste Kontor - BSK Arkitekters kund Mojang tog hem andraplatsen

Årets upplaga av tävlingen Sveriges Snyggaste Kontor är nu avgjord – och BSK Arkitekter var åter i topp. När svenska folket fick rösta på nätet så tog dataspelsföretaget Mojangs nya kontor storslam och även den namnkunniga juryn uppskattade BSK Arkitekters bidrag och tilldelade dem andraplatsen.

- Vi tycker självklart det är jätteroligt att återigen vara i Sverigetoppen när det gäller att skapa varumärkesbyggande och nyskapande arbetsplatser. Vi gratulerar såklart Ideas till vinsten och tycker att det är kul att ett kontor från Malmö vinner. Att juryn höll oss som tvåa är glädjande, även om vi hade siktat mot en förstaplacering för andra året i rad säger Marco Checchi, affärschef på BSK Arkitekter.

Förra året vann BSK Arkitekter både folkets och juryns röst när de presenterade DICE:s nya kontor. Nu satsar BSK Arkitekter vidare mot nya utmaningar för att skapa framtidens arbetsplats.

- Vi arbetar hela tiden med att utforma arbetsplatser som både är varumärkesbyggande och som stödjer ett förändrat arbetssätt. Vår metod ABA om aktivitetsbaserat arbete har gett oss flera tunga uppdrag och ett av dem, Vasakronan, färdigställs nu i dagarna. Nästa år kommer vi att vara tillbaka och sikta på att vinna guld igen.

BSK Arkitekter startade 1966 och har idag 40 medarbetare. BSK Arkitekters Inredningsstudio arbetar med utformning av personliga och varumärkesstärkande miljöer för butiker och kontor. Exempel på kunder är Odd Molly´s flagship store, DICE (Digital Illusions/ Electronic Arts), EQT och Propellerhead Software.