BTS kund i USA nominerad till "Learning in Practice" utnämning av tidningen Chief Learning Officer

BTS har under en längre tid arbetat med företaget NetApp i ett större förändringsprojekt där en av BTS affärssimuleringar var det strategiska verktyg som användes. Mellanchefer hos NetApp fick prova på hur det är att vara hög chef inom det egna bolaget.

BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk Färdriktning & Affärsmannaskap, Ledarskap & Chefskap och Sälj. BTS har också gedigen kunskap inom Operational Excellence & Projektledning och erbjuder en innovativ "Engage for Change" process.

BTS har drygt 250 kunniga medarbetare och mer än 400 kunder, inklusive 40 företag på US Fortune 100-listan och 25 företag på Global Fortune 100-listan över världens största företag. 2007 översteg BTS intäkter USD 80 miljoner. Ett urval av BTS kunder är: AT&T, Ericsson, Kimberly-Clark, Nokia, Sony, Toyota, Unilever och Xerox.

BTS har kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, London, Madrid, Bilbao, Bryssel, Johannesburg, Singapore, Beijing, Sydney, Melbourne, San Francisco, Philadelphia, Stamford, New York, Chicago, Scottsdale och Mexiko City.

NetApp's hemsida:

Länk till tidningen Chief Learning Officer - Awards