Lösen av tidigare utställda optioner till medarbetare inom BTS Group AB

BTS USAchef Jonas Åkerman har idag genom utnyttjande av tidigare utställda optioner köpt 180 000 B-aktier i BTS Group AB. Aktierna motsvarar 1,0 procent av kapitalet och 0,7 procent av rösterna. Jonas Åkermans sammanräknade innehav i BTS Group AB uppgår efter transaktionen till 943 800 B-aktier, vilket utgör 5,3 procent av kapitalet och 3,7 procent av rösterna. Via lösen av tidigare utställda optioner har Stefan Hellberg idag sålt 97 936 B-aktier i BTS Group AB. Aktierna motsvarar 0,6 procent av kapitalet och 0,4 procent av rösterna. Stefan Hellbergs sammanräknade innehav i BTS Group AB uppgår efter transaktionen till 1 553 372 B-aktier, vilket utgör 8,8 procent av kapitalet och 6,1 procent av rösterna. Stefan Hellberg har omdisponerat sitt ägande till eget bolag. Via lösen av tidigare utställda optioner har Stefan af Petersens idag sålt 88 612 B-aktier i BTS Group AB. Aktierna motsvarar 0,5 procent av kapitalet och 0,3 procent av rösterna. Stefan af Petersens sammanräknade innehav i BTS Group AB uppgår efter transaktionen till 37 800 A-aktier och 2 424 020 B-aktier, vilket utgör 13,9 procent av kapitalet och 11,0 procent av rösterna. Stefan af Petersens har omdisponerat sitt ägande till eget bolag. Via lösen av tidigare utställda optioner har Henrik Ekelund idag sålt 146 452 B-aktier i BTS Group AB. Aktierna motsvarar 0,8 procent av kapitalet och 0,6 procent av rösterna. Henrik Ekelunds sammanräknade innehav i BTS Group AB uppgår efter transaktionen till 816 000 A-aktier och 3 256 181 B-aktier, vilket utgör 23,0 procent av kapitalet och 45,0 procent av rösterna.