Goody Fruity Pear lanserades våren 2022 och blev en hit hos både handeln och godisätarna.

Goody Fruity Pear från BUBS Godis får toppbetyg av tusentals provsmakare!

Goody-serien lanserades under hösten 2020. De nya skumovalerna blev en hit hos både handeln och godisätarna. 2022 lanserades ytterligare en smak, Goody Fruity Pear, och i augusti valde vi att låta den nya påsen åka med Smakbox* ut till en mängd provsmakare för att höra vad de hade att säga om nyheten. Det blev ett riktigt Goody resultat!

64% gav Goody Fruity Pear toppbetyg
BUBS Godis har använt Smakbox erbjudande om att finnas med i provsmakarlåda vid flera tillfällen under årens lopp. Vi värdesätter framför allt den feedback som vi får tillbaka. I fallet med Goody Fruity Pear var det extra roligt att hela 64% av de som provsmakade, gav produkten toppbetyg! Även återköps- och rekommendationsgrad låg högt i jämförelse med andra produkter i kategorin.

Ett av alla positiva omdömen vi fick ta del av:
”Det var endast en sak som var negativ med Goody Fruity Pear, och det var att alla älskade den så påsen tog slut på någon minut!”

Godis som gillas av många
Vi på BUBS Godis försöker att hänga med i smaktrender och erbjuda godis som gillas av så många som möjligt. Med 30 års erfarenhet av godisproduktion har vi hyfsad koll på vad som går hem i stugorna, men trots det kan det vara bra att då och då få höra godisätarnas ocensurerade omdöme om en ny produkt. Goody Fruity Pear fick direkt folkets gillande. Det tackar vi särskilt för.

Malin Ögård, Marknadsansvarig, BUBS Godis AB
Tel: 036 - 333 46 40 | malin.ogard@bubs.se

*) Smakbox är en prenumerationstjänst för de som vill prova nya livsmedelsprodukter.