BUBS GODIS lanserar ny GOODY-smak!

BUBS GODIS lanserar ny GOODY-smak!

Hösten 2020 lanserade BUBS Godis ett nytt koncept: GOODY. Konceptet består av en serie med tre olika påsförpackningar innehållande härligt mjuka micro-ovaler i skum. En söt, en sur och en salt variant. Konceptet föddes ur pandemins framtågande då lösviktsförsäljningen sjönk drastiskt samtidigt som efterfrågan på förpackat godis ökade rejält. GOODY-konceptet togs fram på nolltid och nådde snabbt stor framgång och efterfrågan. Nu har det gått en tid sedan lanseringen och det är dags för en ny smak i GOODY-familjen.

Mer GOODY i livet och fler GOODY att välja på för folket

Vi tycker det behövs lite mer GOODY i livet och därför utökar vi serien i vår med en ny riktigt somrig variant, nämligen GOODY Fruity Pear. En syrlig skumgodisbit med smak av fruktigt päron som toppats med ett surt päronsocker. GOODY Fruity Pear levereras i praktisk 90-gramspåse – perfekt att ta med till stranden eller avnjuta i hängmattan.

GOODY har sedan lanseringen varit uppskattat av både kunder och konsumenter och det är därför glädjande att nu kunna addera ytterligare en härlig variant till sortimentet. Vi ser fram emot att produkten kommer ut på marknaden och hoppas att den blir lika omtyckt som övriga produkter i serien, säger Niclas Arnelin, VD på BUBS Godis.

Alla konsumentförpackade produkter från BUBS Godis är gelatinfria och veganska. Förpackningarna innehåller dessutom godis med Fairtrade-certifierat socker. Nyheten lanseras under vecka 19 och går att finna i de flesta svenska dagligvarukedjor samt i servicehandeln.

Niclas Arnelin, VD, BUBS Godis AB
Tel: 0708 93 97 00 | niclas.arnelin@bubs.se