Skallefamiljen får en ny medlem - Cool Blåbär Skalle Skum.

BUBS Godis lanserar ny SKALLE-påse!

Godis förpackat i påsar är en del av BUBS Godis produktmix, där två koncept finns på marknaden; SKALLE och GOODY. Den sistnämnda är nyast och lanserades under föregående år. Det var dock ett tag sedan det lanserades en nyhet under SKALLE-konceptet. Under vecka 36 blir det ändring på det, då tillkommer nämligen en ny variant!

Mors Lilla Olle i skogen… En ledtråd om vilken smak den nya SKALLE-påsen har. Du gissade förmodligen rätt. Lagom till hösten lanseras nämligen Cool Blåbär Skalle Skum. En påse innehållande microskallar i härligt skum med smak av blåbär toppade med ett surt blåbärssocker. Lätt syrlig och lagom seg är den perfekt för den som vill hålla kvar sommarkänslan året runt. Sedan tidigare finns storsäljaren Cool Hallon Skalle Skum i sortimentet. Nyheten är, precis som övrigt förpackat från BUBS Godis, Fairtrade-märkt och vegansk.

Från pandemins start har vi sett en ökad efterfrågan på förpackat godis, där vi snabbt ställde om och lanserade GOODY. Det känns roligt att vi nu har möjlighet att utöka även SKALLE-serien med ytterligare en påse. Vi ser en stor efterfrågan på våra skumprodukter med fruktsmak och därför kändes det självklart att komplettera serien med den typen av produkt, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.

Produkten lanseras under vecka 36 och kommer finnas tillgänglig i två storlekar, 90 g och 175 g. Finns i de flesta matvarubutiker.

Malin Lindström, Marknadsansvarig, BUBS Godis AB
Tel: 036 - 333 46 40  | malin@bubs.se

​Bubs Godis AB är ett litet svenskt familjeföretag som sedan 1992 har haft en stor passion – nämligen fantastiskt godis. Vi blandar och testar nya smaker varje dag. Trots vår ringa storlek utmanar vi godisbranschen med vår kunskap, vårt engagemang och vårt goda godis. En stor mängd av våra godisbitar finns idag i lösgodisdiskarna och i färdiga påsar ute i många butiker. En av bitarna är faktiskt en av de vanligaste godisbitarna i lördagsgodispåsen. Den heter Hallonlakritsskallen och har idag Sveriges största godisfansida på Facebook. Tänk då att den bara är en av våra ungefär fyrtio härliga godisbitar.