Dizzy Skalle och Cool Passion Ananas Skalle, två nyheter från BUBS Godis i lösviktshyllan.

Nytt i lösviktshyllan, från BUBS Godis!

Hallonlakritsskalle, surskalle, saltskalle… ja skallarna är många i BUBS Godis sortiment – och nu blir de fler! Låt oss ta dina smaklökar till mer exotiska platser genom nyheten Cool Passion Ananas Skalle. Är du mer av bubbelgumstypen? Då är det Dizzy Skalle som gäller.

Skallar är minst sagt ett signum för BUBS Godis. I början på 2021 fyllde den äldsta och mest kända varianten, Hallonlakritsskallen, 20 år. Sedan Hallonlakritsskallen lanserades har sortimentet utvecklats med en mängd olika varianter, sura som salta och i både skum och gelé. Till hösten adderas ytterligare två skallar till lösviktssortimentet.

Cool Passion Ananas Skalle är en skalle i skum med en riktigt exotisk smakupplevelse; passionsfrukt och ananas. Dizzy Skalle, med sin rosa och blåa nyans, är en härlig färgexplosion med smak av bubbelgum. Även den i skumkonsistens. Båda varianter är, precis som merparten av sortimentet, veganska.

- Vi tror på en återhämtning av lösviktsgodisförsäljningen, som sjönk drastiskt under pandemin, och ser fram emot att lansera två nya produkter för det segmentet. Våra skumprodukter är mycket uppskattade av konsumenterna och det känns roligt att bredda utbudet och erbjuda fler varianter i härliga smaker, säger Malin Lindström, Marknadsansvarig på BUBS Godis.

Nyheterna lanseras på marknaden under vecka 36.

Malin Lindström, Marknadsansvarig, BUBS Godis AB
Tel: 036 - 333 46 40 | malin@bubs.se

​Bubs Godis AB är ett litet svenskt familjeföretag som sedan 1992 har haft en stor passion – nämligen fantastiskt godis. Vi blandar och testar nya smaker varje dag. Trots vår ringa storlek utmanar vi godisbranschen med vår kunskap, vårt engagemang och vårt goda godis. En stor mängd av våra godisbitar finns idag i lösgodisdiskarna och i färdiga påsar ute i många butiker. En av bitarna är faktiskt en av de vanligaste godisbitarna i lördagsgodispåsen. Den heter Hallonlakritsskallen och har idag Sveriges största godisfansida på Facebook. Tänk då att den bara är en av våra ungefär fyrtio härliga godisbitar.