Sofia Wood blir ny marknadschef på Bukowskis

Närmast kommer Sofia Wood från sin roll som Digital Communications Manager på Bukowskis, en roll där hon har utvecklat Bukowskis digitala kommunikation och stärkt den visuella närvaron. Det nya uppdraget innebär att fortsätta utveckla företagets varumärke och förtydliga Bukowskis erbjudande som Nordens ledande och mest moderna auktionshus.

- Det känns otroligt spännande att få fortsätta utveckla ett varumärke som Bukowskis, som lyckas kombinera en anrik historia med en tydlig förståelse för vår omvärld idag och den potential det innebär för att kunna växa globalt, säger Sofia Wood, marknadschef Bukowskis.

Tidigare kommer Sofia från H&M New Business samt Filippa K där hon under 11 år utvecklade digital kommunikation, varumärke och produktpresentation på global nivå.

– Sofia har en bred kompetens inom digital utveckling och varumärkesbyggande, vilket kommer spela en betydande roll i vårt fortsatta arbete att stärka Bukowskis varumärke och förtydliga vår affär, säger Louise Arén, VD Bukowskis.

Bukowskis - konst och design av kvalitet.