Pressmeddelande -

Inom konferensindustrin blir man bättre och bättre på att finna kunder via Internet

Göran Rydell driver företaget Informatör:

– Det är tufft inom konferens- och mötesbranschen. Här gäller det att synas, och de som för sitt företags räkning bokar olika typer av möten är ofta mycket rutinerade på att söka information på nätet.

– För vår egen del har vi under de senaste månaderna fått en oväntad stor ökning av träffar på våra kanaler, nyhetstjänsten Bulletin.se och tidningen Kongress.

Informatör ett InformationskonsultföretagInformationskonsulten Informatör hjälper konferensanläggningar att synas på Internet. Producerar företagspresentationer och pressmeddelanden. Vi producerar också informationsmaterial och nyheter som vi publicerar på Internet via vår nyhetstjänst och magasinstidningen Kongress i PDF-format. www.bulletin.se I tidningen Kongress finner du artiklar om att konferens, golf och resande i Sverige och andra länder.

Bulletins nyhetstjänster:

Bulletin Turism, www.bulletinturism.se. En nyhetstjänst med fokus på upplevelser, kultur och resor, resmål och lite annat som är intressant för folk i farten som gillar att resa. Här kan företag och privatpersoner publicera sina nyheter och sitt tyckande och dela med sig av erfarenheter, produkter och tjänster. Och här kan även du bidra med den information som du vill dela med dig av. Till exempel texter om dina favoritresmål och andra upplevelser med anknytning till resande och turism.

Bulletin Konferens, www.bulletinkonferens.se. En nyhetstjänst med fokus på affärsresenärer och dig som konfererar. Här kan olika företag och privatpersoner som vill dela med sig av erfarenheter, produkter och tjänster, publicera sin information. Och här kan även du bidra med den information som du vill dela med dig av. Till exempel texter om dina favoritresmål, fantastiska konferensanläggningar, bästa SPA eller golfbana och andra upplevelser med anknytning till resande.

Resnytt 55plus, www.resnytt55plus.se. Denna nyhetstjänst vänder sig till dig som är 55 plus, med jordnära nyheter och information från företag och privatpersoner som vill dela med sig av erfarenheter, produkter och tjänster. Och här kan även du bidra med den information som du vill dela med dig av. Till exempel texter om dina favoritresmål, fantastiska konferensanläggningar, bästa SPA eller golfbana och andra upplevelser med anknytning till resande.

Göran Rydell, 0709-32 45 00

goran.rydell@bulletin.se

www.Bulletin.se

• föreläsare
  • 55 plus
  • boendekostnad
  • bostadsfrågor
  • bostadsrättsföreningar
  • bostäder
  • kick off
  • konferens
  • möten
  • senior
  • turism
  • uppvärmning
  • resor

• Västra Götaland

Informatör hjälper företag och organisationer att synas i medier och på Internet. När det gäller pressmeddelanden har vi medarbetere som har erfarenhet av att jobba på båda sidor, på tidningsredaktioner och på informationsavdelningar.

Göran Rydell