​Burger King® har nu öppnat på Rasta Håby!

​Burger King® har nu öppnat på Rasta Håby!

Nu har grillarna tänts i Håby, Munkedal och ger besökare möjlighet att njuta av grillade hamburgare av 100 % nötkött. Etableringen i Munkedal är en del av Burger King® och Rastas nyetablerade samarbete och restaurangen är den första som Rasta öppnar i egen regi.

Från och med nu kommer trafikanter på E6 att kunna stanna till på Burger King® i Håby. Anläggningen har byggts på befintliga Rasta så att trafikbutik, Rastarestaurang och Burger King® finns under samma tak. Restaurangen har en drive-thru och är öppen alla dagar mellan kl 10-23. Inne i restaurangen finns det ca 40 sittplatser samt ett delat utrymme där gäster kan sitta tillsammans och äta från de båda restaurangerna.

”Det ska bli mycket spännande att äntligen få öppna den första restaurangen i vårt samarbete med Burger King®. Nu kan vi erbjuda alla trafikanter som stannar till i Håby fler valmöjligheter när de är hungriga”, säger Dan Tervaniemi, vd för Rasta Sverige.

Inom ett par veckor öppnar även Burger King® på Rasta Brålanda. Det blir anläggning nummer två i Rastas expansion.

För pressfrågor, vänligen kontakta:

Ole Erik Samseth, Marketing & Communications Director Burger King® Scandinavia, King Food

Tel: + 47 907 820 65, e-post: ole.erik.samseth@burgerking.no

Dan Tervaniemi, VD Rasta Sverige AB

Tel: 031 725 95 01, e-post: dan.tervaniemi@rasta.se

Ämnen

Rasta Group AB äger och förvaltar bolag inom servicenäringen. Bolaget har sitt säte i Göteborg och är listat på Alternativa aktiemarknaden.

Rasta Group omfattar dotterbolagen Rasta Sverige AB och Ullevi Restaurang & Konferens i vilka affärsområdena serviceanläggningar och arenarestauranger.Bolagets nuvarande verksamhet började 2004 med affärsområdet serviceanläggningar. 2007 utökades verksamheten med arenarestauranger. Från 2015 ingicks ett franchiseavtal med Burger King® som för tillfället är under uppbyggnad.

Burgsvik Group

Burgsvik Group bedriver idag 9 affärsområden genom serviceanläggningarna RASTA, Arenarestauranger, Kulturrestauranger, Live-entertainment, Hotell, Fastigheter, Gastropubar, Gotländska hotell och restaurangkoncernen Wisby Hotel Group samt ett huvudägande i Boulebar. Läs mer om de olika affärsområdena på www.burgsvikgroup.se