Årets jurymedlemmar för BA Tech Awards 2021 är utvalda

Årets jurymedlemmar för BA Tech Awards 2021 är utvalda

Business Arena är mycket glada och stolta att tillkännage två jurymedlemmar i den utvalda juryn för BA Tech Awards 2021. Magnus Svantegård, Co-Founder för Nordic PropTech Initiative samt partner på Stronghold Invest och Roger Tofft, vd och initiativtagare för PropTech Sweden. Magnus och Roger kommer tillsammans med övriga juryn att bedöma årets BA Tech Awards- tävling på Business Arena den 22 september.

Magnus som medverkat som jurymedlem och samarbetspartner redan under 2020 års BA Tech Awards- tävling, säger så här om årets upplaga av tävlingen.

”Otroligt glädjande att se det stora intresset för denna tävling. Att lyfta fram goda exempel både hos leverantörer och användare ligger mig varmt om hjärtat. För alla företag som deltar i tävlingen är Business Arena som kanal ett ypperligt tillfälle för att nå ut till den breda fastighetsmarknaden."

Nyhet för i år är att tävlingen har fått flera nytillskott i juryn. En av dem är Roger Toft som är vd och initiativtagare till Proptech Sweden.

–Att vi tillsammans kan skapa en sådan betydande awards i Sverige, ökar medvetenhet hos alla i branschen och signalerar att handling är nu det enda som gäller. Jag ser fram emot mitt deltagande under dagarna både som åskådare men även jurymedlem, och jag är otroligt glad för att vi hittat denna gemensamma väg för att bidra till att sätta PropTech i Sverige på kartan, säger Roger Tofft, vd och initiativtagare för PropTech Sweden.

BA Tech Awards arrangeras av Business Arena i samarbete med Nordic PropTech Initiative och PropTech Sweden. Tävlingens syfte är att premiera initiativ som tar oss närmare in i framtiden. En utvald och kunnig jury tar fram finalisterna i varje kategori som får pitcha sin tjänst eller projekt. Juryn utser sedan vinnaren i varje kategori.

Vinnarna av det första BA Tech Awards 2020 var Bimfire Software AB i kategorin mest innovativa PropTechbolag och Fastighets AB Förvaltaren i kategorin mest innovativa fastighetsaktör.

Jurymedlemmar 2021:
Magnus Svantegård, juryordförande, Stronghold Invest
Pernilla Thessen, Head of Strategy and Innovation AFRY X, AFRY
Mattias Fröjd, reporter, Fastighetsnytt
Jenny Carlstedt, Smart cities and societies, Sweco
Olli Vigren, forskare, KTH
Roger Tofft, vd och grundare, PropTech Sweden
Jimmy B Lehtinen, Senior Content Manager, Business Arena
Terese Skärvagen, projektchef, Sveriges Allmännytta
Jan-Olof Edgar, utvecklingsstrateg, Svensk Byggtjänst
Mia Forsgren, kommunikationschef, Diös fastigheter
Christoffer Börjesson, Senior Business Developer, Stronghold