Finland i fokus på internationell arena

Finland i fokus på internationell arena

Nordens största mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn, Business Arena, expanderar internationellt och lanserar Business Arena Helsinki den 4 februari 2020.

Sedan årsskiftet 2017 ägs Fastighetsnytt, som står bakom konceptet Business Arena, av mediekoncernen Bonnier vilket inneburit stora utvecklingsmöjligheter för Business Arena. I maj 2018 togs första steget ut i världen med Business Arena London, med fokus på internationella investeringar på den nordiska fastighetsmarknaden. Konceptet blev väldigt lyckat och genomförs även 2019.

Med erfarenhet från den lyckade internationella lanseringen i London satsar Business Arena nu vidare, 4 februari 2020 öppnar Business Arena Helsinki på kongressanläggningen Messukeskus i Helsingfors.

- Det känns spännande att gå in i Finland och Helsingfors hösten 2019. Det händer otroligt mycket på den finska marknaden just nu och många internationella investerare är väldigt aktiva. Vi tror att Business Arena är ett koncept som kan fungera väl i Helsingfors, säger Lena Stark, vd på Fastighetsnytt.

Business Arena Helsinki arrangeras av Fastighetsnytt, Business Arena och Bonnier Business Forum i Helsingfors. Andrus Vaher, Managing Director, på Bonnier Business Forum ser fram emot Business Arena Helsinki:

- Vi är otroligt glada över att tillsammans med vår partner Fastighetsnytt lansera Business Arena, Nordens ledande mötesplats för fastighets- och samhällsbyggnadssektorn, i Finland. Tidpunkten är perfekt då Helsingfors har blivit en av de hetaste fastighetsmarknaderna i Norden.

Business Arena Helsinki har fokus på den finska fastighetsmarknaden och investeringsmöjligheter. Business Arenas program bygger på ett antal parallella seminariespår och fördjupningar. I centrum står frågor som kommersiella fastigheter, bostäder, infrastruktur samt det starka internationella intresset för den finska marknaden. Dessutom kommer fokus att riktas på den starka startupscenen i Finland och vilka möjligheter den skapar på fastighetsmarknaden.