Vinnarna till BA Tech Awards presenteras vid Business Arena Stockholm 2020

Vinnarna av BA Tech Awards presenteras vid Business Arena Stockholm 2020

Tävlingen BA Tech Awards är nu avgjord. Det är Bimfire Software AB i kategorin mest innovativa proptech- bolag och Fastighets AB Förvaltaren i kategorin mest innovativa fastighetsbolag som vinner Business Arena och Nordic PropTech Initiativs prestigefyllda pris.

På Business Arena den 8 december hyllades de lyckliga vinnarna. I tävlingen var det sex finalister som hade röstats fram och fick pitcha sin tjänst eller projekt inför juryn. Digitalisering och omsättning i praktiken är några kriterier som bidrog till vilka som skulle bli vinnare av BA Tech Awards 2020.

Juryn för BA Tech Awards anger att:

BA Tech Awards 2020 har varit rekordjämn och alla projekt har visat mycket goda resultat på de kriterier som juryn bedömer.

– Otroligt positivt med så många ansökningar och den höga kvalitén på finalisterna även om det ledde till mycket och svårt jobb för juryn att utse vinnare säger juryns ordförande Magnus Svantegård.

Juryns motivering för vinnaren i kategorin mest innovativa proptech-bolag lyder:

Bimfire Software AB

I känsliga delar av verksamheten kan både tid och tillgänglighet till data vara avgörande. Med rätt hantering av tekniken kan digitaliseringen vara ett redskap som underlättar, inte minst när det gäller trygghet. Att ha kontroll över kommunikation och kritisk information gynnar både företag som kund. Denna innovation är skapat för att integreras i redan existerande system och kommer med all säkerhet vara efterfrågat av fastighetsägare lokalt och globalt.

Juryns motivering för vinnaren i kategorin mest innovativa fastighetsbolag lyder:

Fastighets AB Förvaltaren

Våra beslut och efterföljande resultat blir aldrig bättre än den information som de grundar sig på. I en värld som blir allt mer datadriven handlar det om att samla in, analysera och omvandla till praktisk nytta. Med stor initiativförmåga har man lyckats sammanföra flera externa parter och skapat ett system för att optimera driften i bolaget. En innovativ lösning där redan existerande teknik och kunskap integreras för att skapa konkret nytta. Lösningen är dessutom applicerbar brett över hela fastighetssektorn.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Svantegård

Juryns ordförande, Digital Investment & Transformation Stronghold Invest AB, Co-Founder Nordic PropTech Initiative

magnus.svantegard@stronghold.se

Business Arena arrangeras årligen i Stockholm, Helsingfors, Göteborg, Malmö och Umeå samt under Almedalsveckan. För mer information, vänligen besök www.businessarena.nu.