Cajsa Warg Södermalm byter namn till ROT

I dagarna öppnar ROT Butik & Kök på Södermalm. I över 22 år har butiken gått under det välkända namnet Cajsa Warg, nu kommer den att drivas vidare under ett nytt namn och varumärke. Ägarparet Anne och Pär Eriklin har varit med ända sedan starten 1996.

–" Beslutet att lämna Cajsa Warg togs inte över en natt, men möjligheten att återigen bli entreprenörer och skapa en matbutik utifrån framtidens behov var oemotståndlig."

Det sker inga stora förändringar i lokalen på Renstiernas gata till att börja med. Men planer finns att bygga om under 2019 för att skapa en marknadsplats för möten mellan matproducenter och butikens kunder.

Precis som på Cajsa Warg, fokuserar ROT på ett sortiment som är ”bra” för klimatet, för individen och som lyfter fram de fantastiska personer som producerar vår mat.

- "Det är på tiden att bönderna och mathantverkarna får den cred som de förtjänar. Med respekt för deras arbete vill vi på ROT aktivt förebygga matsvinn och göra våra kunder till klimathjältar."

ROT har gjort sin hemläxa och bygger varumärket utifrån värderingar som ger starka rötter. Medarbetarna är centrala och målet med företaget är att göra gott.

-"Vi vill vara en hållbar arbetsplats. Där våra medarbetare är med och driver och utvecklar. Med tillit och glädje som hörnstenar i företaget ska vi ge våra kunder fantastiskt god mat och mänskliga möten som ger kraft och glädje i vardagen. Det är just i det vardagliga samtalet och mötet öga mot öga som vi gör mest skillnad. I våra kvarter här i SoFo finns det fantastiska människor och företag som vi vill samarbeta och nätverka med för att bidra till en vänligare värld."

För mer information om ROT kontakta Anne Eriklin 073-984 30 82 Pär Eriklin 070 225 84 57

• Gotland

Vi gör måltiden värdefull för människa och jord med ett omtänksamt sortiment och kundmöte.

Anne Eriklin

Presskontakt Ägare VD 0739843082