Butterick’s får försäljningsrättigheterna för La Casa de Papel i Skandinavien

Butterick’s får försäljningsrättigheterna för La Casa de Papel i Skandinavien

Butterick's, ett av Sveriges äldsta detaljhandelsföretag, får nu försäljningsrättigheterna för dräkt och mask från succéserien La Casa de Papel. Licensavtalet ger Butterick’s skandinaviska försäljningsrättigheter och gör dem till leverantör av dessa populära dräkter.

Dräkten blev en storsäljare på Butterick’s under halloween och gick om de mer klassiska karaktärerna som häxa, zombie och vampyr. En tydlig trend under halloween var att allt fler hämtade inspiration från serier och aktuella karaktärer.

- Dräkten från den spanska rånarligan toppade försäljningslistan under halloween hos oss så det känns extra roligt att bli leverantör av dessa populära dräkter, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick’s Leco.

La Casa de Papel är den spanska succéserien på Netflix, där åtta rånare låser in sig i Kungliga spanska myntverket och tar besökare och anställda som gisslan. Detta medan Professorn, mannen som är hjärnan bakom kuppen, manipulerar polisen till att genomföra hans plan.

Idag har Butterick’s butiker i Stockholm, Täby, Göteborg, Malmö, Lund, Halmstad och Helsingborg. Butterick's finns även som shop-in-shop i Barkarby, Uppsala och Tidaholm samt naturligtvis också webbutiken www.buttericks.se Vi agerar även som grossist åt återförsäljare runt om i Skandinavien via www.leco.se