Friendsgiving – en högtid med fokus på vänner

Friendsgiving – en högtid med fokus på vänner

Uppskatta din omgivning och var tacksam för det du har. Samla nära och kära och fira er gemenskap. Hitta tid i höstkalendern och bjud in till Friendsgiving – en varm stund i mörka tider.

Äntligen en högtid där vänner uppmärksammas. Friendsgiving och har vuxit fram ur den mer traditionella högtiden Thanksgiving, där hela familjen samlas och äter helstekt kalkon och pajer med amerikanska smaker. Det finns inget bestämt datum för Friendsgiving, före eller efter Thanksgiving fungerar lika bra.

- Under hösten när det är som mörkast så passar en högtid där tacksamhet och umgänge är i fokus perfekt. Att visa uppskattning och vara tacksam för vad du har och stanna upp en stund har nog aldrig varit viktigare. Vi behöver fler högtider och tillfällen att umgås med varandra och vi ser att allt flera unga bjuder in till Friendsgiving, säger Stina Petrini marknads- och affärsutvecklingschef på Butterick's Leco.

Thanksgiving är en högtid där familj och släkt samlas. Att bjuda in vänner till en Friendsgiving är en bra komplettering till den amerikanska högtiden som i hundratals år har firats för att visa tacksamhet. Thanksgiving infaller den sista torsdagen i november, i år den 28:e november.

Idag har Butterick’s butiker i Stockholm, Täby, Göteborg, Malmö, Lund, Halmstad och Helsingborg. Butterick's finns även som shop-in-shop i Barkarby, Kungens Kurva, Uppsala och Tidaholm samt naturligtvis också webbutiken www.buttericks.se Vi agerar även som grossist åt återförsäljare runt om i Skandinavien via www.leco.se